پارلمان بحرین دوباره متشنج شد

پارلمان بحرین دوباره متشنج شد
سه شنبه 8 اسفند 1391 - 16:18

درخواست نماینده بحرینی در صحن مجلس برای تحویل پیکر شهید "محمود الجزیری" به خانواده اش دوباره پارلمان این کشور را متشنج کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "عبدالله الدوسری" رئیس مجلس بحرین، تهدید کرد "علی شطموط" نماینده مجلس را اخراج می کند.
"علی شطموط" امروز سه شنبه در جلسه عمومی مجلس پلاکاردی به دست گرفت، که در آن نوشته بود "شرط احترام به مرده، دفن پیکر اوست".
شطموط این پلاکارد را در واکنش به خودداری رژیم آل خلیفه از تحویل دادن پیکر شهید "محمود الجزیری" به خانواده اش، نوشت.
الجزیری در دومین سالگرد انقلاب 14 فوریه در جریان فعالیتهای مسالمت آمیز مردم با گلوله گاز اشک آور از فاصله بسیار نزدیک هدف قرار گرفت و به شدت مجروح شد. وی پس از آن فورا به بیمارستان منتقل شد و یک هفته بعد (جمعه 4 اسفند) به شهادت رسید. پیکر این شهید هنوز در سردخانه نگهداری می شود زیرا رژیم آل خلیفه بیم آن دارد که تشییع پیکر این شهید به جرقه حرکتی گسترده تر بر ضد آل خلیفه تبدیل شود.
"عبدالله الدوسری" رئیس مجلس بحرین پس از مشاهده این پلاکارد، از پشت تریبون گفت: هیچ قانونی وجود ندارد که نوشتن پلاکارد در مجلس را منع کند اما اگر این پلاکارد هرج و مرجی مشابه هفته گذشته را سبب شود، شطموط را به همراه پلاکاردش از جلسه اخراج خواهم کرد.
شطموط در واکنش به این گستاخی رئیس مجلس گفت: تو به هیچ وجه حق نداری مرا از مجلس بیرون برانی.
علي شمطوط هفته قبل نیز در جریان جلسه پارلمان پلاكاردي را بالاي سر گرفت كه حاوي تصاويري از صحنه شهادت حسين الجزيري نوجوان بحريني بود كه در تظاهرات سالگرد انقلاب 14 فوريه به ضرب گلوله ساچمه اي نيروهاي امنيتي به شهادت رسيد.
اين عمل وي با اعتراض نمايندگان طرفدار آل خليفه روبرو شد، اما شمطوط خواهان تحقيق بي طرفانه درباره نحوه رفتار نيروهاي امنيتي با تظاهركنندگان بي دفاع گرديد و پلاكاردي با اين مضمون بالاي سر گرفت :"سلاح ساچمه اي در همه جاي دنيا ممنوع است".
در پي مجادله لفظي ميان نمايندگان پارلمان بحرین درباره كشته شدن يك نوجوان در تظاهرات مردمي 14 فوريه، رئيس مجلس ناچار شد جلسه را به زماني ديگر موکول کند.


26

پربیننده ترین خبرها