دلیل خودداری مقامات بحرینی از تحویل اجساد شهدا

دلیل خودداری مقامات بحرینی از تحویل اجساد شهدا
سه شنبه 8 اسفند 1391 - 19:52

منامه (العالم)- سخنگوی خانواده های شهدای بحرینی، دلیل خودداری رژیم بحرین از تحویل پیکر شهید "محمود الجزیری" را ترس از برملاشدن تعمد نیروهای امنیتی در کشتن انقلابیون این کشور عنوان کرد.

"مکی احمد بوتاکی" روز سه شنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم، گفت: بیشتر انقلابیونی که از سوی نیروهای رژیم آل خلیفه در تظاهرات مسالمت آمیز بحرین به شهادت می رسند از پشت و یا قسمت بالاتنه مورد اصابت گلوله قرار گرفته اند که این موضوع نشانگر تعمد نیروهای امنیتی در کشتن انقلابیون است.
بوتاکی افزود: این رفتار غیرانسانی نیروها و مقامات رژیم آل خلیفه چیز عجیبی نیست زیرا این رژیم تنها حکومتی است که با ملت خود مانند دشمن و به دور از تمام اصول انسانی رفتار می کند درحالی که مردم بحرین در مقابله با حکومت هرگز دست به خشونت نزده اند.
وی اظهار داشت: اگر رژیم آل خلیفه ادعا می کند که پیکر شهدا را در زادگاه آنها و به خانواده شان تحویل می دهد، پس چرا "محمد عاصف" شهید پاکستانی را در پاکستان به خانواده اش تحویل نداد تا همان جا دفن شود؟ ضمن آن که فرزند خودم "محمود" متولد شهر حمد بود و در ستره دفن شد.
سخنگوی خانواده های شهدای بحرین با تاکید بر این که رژیم آل خلیفه تمام اصول و ارزشها را زیرپا گذاشته، افزود: رژیم بحرین با ویران کردن مساجد نشان داده که حتی برای دین هم ارزشی قائل نیست و موارد متعدد قتل عمد هم نشان دهنده بی حرمتی به خون فرزندان بحرین است؛ از این رو رژیم آل خلیفه و تمام دولت های حامی این رژیم، مسوول مشکلات مردم بحرین هستند.
وی خاطرنشان کرد: مردم بحرین هرگز از مطالبات و حقوق خود دست برنمی دارند و تسلیم خاندانی که ثروت مردم اعم از شیعه و سنی و سایر مذاهب را تصاحب کرده نخواهند شد.
بوتاکی تاکید کرد: میان پیروان مذاهب در بحرین اختلافی وجود ندارد، و رژیم آل خلیفه تلاش می کند با نسبت دادن بحران به اختلافات مذهبی، از مسئولیت کشتار مردم فرار کند.
Fz-26-11:01

پربیننده ترین خبرها