معاون وزیر اطلاع رسانی سوریه:

مردم سوريه تصميم نهائی را می گیرند

مردم سوريه تصميم نهائی را می گیرند
سه شنبه 8 اسفند 1391 - 20:32

دمشق (العالم)- معاون وزیر اطلاع رسانی سوریه با اشاره به تماس های روسیه و آمریکا درخصوص بحران سوریه، گفت: علیرغم این که دیدگاه روسیه درباره بحران سوریه به نظام دمشق نزدیک است، اما این مردم سوریه هستند که تصمیم نهائی را برای سرنوشتشان اتخاذ خواهند کرد.

"خلف المفتاح" روز سه شنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم با اشاره به سفر "ولید معلم" وزیر امور خارجه سوریه به روسیه و ایران، اظهار داشت: سفر المعلم به این دو کشور دوست، در این مقطع زمانی بسیار مهم است زیرا این سفر پس از دیدار مقامات عالی رتبه روسیه و آمریکا درخصوص بحران سوریه انجام می شود.
المفتاح افزود: روسیه برای حل مسالمت آمیز بحران سوریه درپی رفع اختلافات مخالفان و دولت سوریه است، و شاید سفر المعلم به مسکو نیز در همین راستا باشد.
وی با اشاره به این که یکی از دلایل سفر وزیر خارجه سوریه به مسکو و تهران بررسی آخرین تحولات سوریه است، اظهار داشت: المعلم می خواهد مقامات روسیه و ایران را از تمایل دولت دمشق به مذاکره با گروه های مخالف مسلح مطلع کند، چراکه "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه آمادگی خود را برای مذاکره با همه گروه های مخالف بجز گروه های غیرسوری اعلام کرده است.
معاون وزیر اطلاع رسانی سوریه همچنین درباره موافقت "معاذ الخطیب" رئیس ائتلاف مخالفان با درخواست "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا مبنی بر مشارکت در کنفرانس رُم گفت: کاملا روشن است که گروه موسوم به ائتلاف مخالفان سوری به دست آمریکا تشکیل شده و مطیع اوامر آمریکا است و ایالات متحده اختیار این گروه را در دست دارد.
Fz-26-10:47
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها