لاوروف: مخالفان افراطی مانع گفتگو در سوریه هستند

سه شنبه 8 اسفند 1391 - 23:02

العالم - وزیر امور خارجه روسیه عناصر افراطی را مانع گفت و گو بین مخالفان و دولت سوریه دانست.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "سرگئی لاوروف" روز سه شنبه در کنفرانس مطبوعاتی با "تیمرمانز" همتای هلندی خود، با اشاره به فراهم شدن شرایط برای گفت و گو در سوریه و موافقت بیشتر طرف ها برای نشستن پای میز مذاکرده بدون پیش شرط، تأکید کرد: اقدامات گروه های افراطی مسلح موجب شده آنها (گروه هایی که موافقت خود را برای گفت وگو اعلام کرده بودند) مواضع خود را انکار کنند.
وی افزود: ظاهرا تندروهایی که بر صفوف مخالفان از جمله گروه موسوم به ائتلاف ملی غلبه کرده اند، فقط خواهان حل نظامی بحران سوریه هستند و در همین راستا در اجرایی شدن طرح گفت وگو مانع تراشی می کنند.
لاوروف با بیان اینکه "ما نمی توانیم به جای سوری ها این مشکل را حل کنیم" اظهار داشت: البته ما تسلیم نخواهیم شد و با کشورهایی که با اشکال مختلف بر طرف های سوری (مخالفان مسلح) تاثیر دارند تماس خواهیم گرفت تا از شدت نگرانی ها در استمرار اوضاع کنونی سوریه بکاهیم.
وزیر خارجه سوریه خاطرنشان کرد: بسیاری از نمایندگان جامعه جهانی بر این امر اتفاق نظر دارند که دولت و مخالفان سوریه باید با پرهیز از مطالبات غیرواقعی همانند مطرح کردن پیش شرط، متقاعد شوند.
وی با اشاره به این که در دیدار امروز خود با "جان کری" وزیر خارجه آمریکا در برلین این مساله را بررسی خواهد کرد، گفت: طی مکالمه تلفنی با کری دریافتم که او نیز وخامت اوضاع را درک می کند.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها