دعوت از شعرا برای محکوم کردن رژیم قطر

دعوت از شعرا برای محکوم کردن رژیم قطر
سه شنبه 8 اسفند 1391 - 23:19

العالم - وکیل و فعال بین المللی، با اعتراض به صدور حکم 15 سال زندان برای "محمد بن راشد العجمی" شاعر قطری، از همه شعرای جهان خواست جنایات رژیم قطر را محکوم کنند.

خانم "می الخنساء" روز سه شنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم گفت: حق آزادی بیان کمترین حقوق انسان ها است و انسان ها با استفاده از این حق می توانند نظرات خود را درباره حکام مستبد بیان کنند و العجمی نیز همین کار را کرد ولی با واکنش غیرقانونی رژیم قطر مواجه شد.
وی با بیان اینکه می توان برای اعتراض به حکم صادر شده علیه شاعر قطری به دادگاه های بین المللی مراجعه کرد، افزود: شعرای جهان باید از راشد العجمی حمایت و جنایات رژیم قطر را محکوم کنند.
این فعال بین المللی درباره متهم شدن راشد العجمی به توهین به امیر قطر، اظهار داشت: در قصیده انتقادآمیز راشد العجمی ادعا شده که به نحوی به نام امیر قطر اشاره شده؛ این درحالی است که به هیچ وجه نمی توان کسی را به دلیل قصد و نیتش مجازات کرد، و قانون چنین اجازه ای را به هیچ دادگاهی نداده است.
الخنسا خاطرنشان کرد: می توان برای رسیدگی به پرونده العجمی به دادگاه های بین المللی مراجعه کرد؛ و سازمان ملل متحد و نهادهای حقوقی این سازمان در ژنو و نیویورک نیز می توانند به مساله العجمی رسیدگی کنند؛ من به عنوان یک فعال حقوقی بین المللی متعهد می شوم که در سفر ماه آینده ام به نیویورک مساله این شاعر بحرینی را مطرح و پی گیری کنم.
وی با طرح این سئوال که "آیا سخن گفتن جرم است"؟ اظهار داشت: نباید برای سخن گفتن، کسی را 15 سال به زندان انداخت؛ دادگاه می توانست به جای زندانی کردن العجمی غرامت تعیین می کرد.
این وکیل عرب با اشاره به این که العجمی عیب امیر قطر را افشا نکرده و همه جهانیان وی را می شناسند، افزود: قصیده انتقادآمیز العجمی درباره امیر قطر بجا و ضروری بود زیرا وی در قصیده اش حقوق مردم را مطالبه کرده است.
Fz-26-17:56

 

پربیننده ترین خبرها