اهانت به نمایندگان زن در مجلس مشورتی عربستان

اهانت به نمایندگان زن در مجلس مشورتی عربستان
چهارشنبه 9 اسفند 1391 - 14:29

خودداری مسئولان سعودی از پیگرد "احمد العبدالقادر" مبلغ جنجالی و تندروی سعودی به سبب توهین به نمایندگان زن مجلس مشورتی عربستان، فعالان حقوقی این کشور را شگفت زده کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه خبری العالم، "احمد عبدالقادر" به زنان سعودی که برای اولین بار به عنوان نماینده به مجلس راه یافته اند، با واژه هایی مانند "احمق"، "نابالغ"، "تفاله های جامعه" و ... توهین کرد.
فعالان حقوقی عربستانی با ابراز شگفتی از بی توجهی دادستانی کل عربستان به این موضوع، این توهین های عبدالقادر را مستوجب پیگرد قانونی و مجازات دانستند.
"ولید ابوالخیر" وکیل و فعال حقوقی در این زمینه اظهار داشت: این اهانت ها به زنان نماینده عربستانی از نظر حقوقی قابل پیگرد است.
وی با این حال احتمال پیگرد توهین کنندگان به زنان نماینده عربستانی را بعید دانست و گفت: دادستانی کل، بدون دستور وزارت کشور هیچ اقدامی در این زمینه نخواهد کرد.
ابوالخیر تاکید کرد: اگر دادستانی کل بخواهد ضد روحانی توهین کننده به نمایندگان زن اعلام جرم کند، در واقع ناچار خواهد شد اتهام " قذف " به این شخص وارد کند که مجازات آن شلاق است و به نظر نمی رسد وزارت کشور با چنین کاری موافق باشد.
26

پربیننده ترین خبرها