عربستان، اعتراض جوان اردنی را هم تحمل نکرد

عربستان، اعتراض جوان اردنی را هم تحمل نکرد
چهارشنبه 9 اسفند 1391 - 20:06

سازمان عفو بین الملل از مقامات عربستان خواست مکان بازداشت جوان اردنی معترض به دخالت عربستان در سرکوب انقلابیون بحرین را فاش کند و در صورت نداشتن ادله کافی برای اثبات اتهام وی، او را فورا آزاد نمایند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، این سازمان امروز چهارشنبه در بیانیه ای از مقامات عربستان خواست، ضمن تشریح دلایل بازداشت "خالد ناطور" جوان 27 ساله اردنی، در مورد عدم شکنجه یا هرگونه برخورد سوء با وی تضمین های کافی ارائه کنند و به وی اجازه دهند با خانواده یا وکیل خود ارتباط برقرار کند.
این بیانیه می افزاید: ناطور ششم ژانویه گذشته در فرودگاه بین المللی "ملک خالد" ریاض بازداشت شد و مقامات عربستانی از چهار همکار اردنی همراه  وی خواستند که فورا فرودگاه را ترک کنند.
بیانیه سازمان عفو بین الملل خاطرنشان می کند که مقامات اردنی و خانواده ناطور تا کنون هیچ اطلاعی درباره سرنوشت و علت بازداشت وی دریافت نکرده اند.
سازمان عفو بین الملل از مقامات عربستان خواسته است که در صورت داشتن ادلۀ محکمه پسند برای اثبات جرم ناطور بر اساس قوانین بین الملل، تدابیر لازم را برای محاکمۀ وی با پایبندی کامل به معیارهای حقوقی بین المللی اتخاذ کنند.
براساس بیانیه سازمان عفو بین الملل، ناطور در سپتامبر 2011  نیز مقابل سفارت عربستان در عمان، در جریان تظاهرات علیه دخالت ریاض در امور بحرین و حضور نیروهای نظامی عربستان در سرکوب انقلابیون بحرینی، بعد از اهانت به یک نیروی امنیتی بازداشت شده بود.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها