عراق منافع خود را بر خواستۀ کاخ سفید ترجیح می دهد

عراق منافع خود را بر خواستۀ کاخ سفید ترجیح می دهد
چهارشنبه 9 اسفند 1391 - 21:47

دولت عراق اعلام كرد كه درخواست معاون وزير خزانه داري آمريكا براي مشارکت در اعمال محدوديت ها و تحريم ها برضد ايران و سوريه را رد كرده است.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، ديويد كوهن معاون وزير خزانه داري آمريكا و مسئول بخش - به اصطلاح - "مبارزه با تروريسم و امنيت اقتصادي" كه متخصص پي گيري تحريم ها عليه ايران است، در ديدار با مسئولان عراقي، مسأله اعمال محدوديت ها و تحريم ها بر ضد ايران و سوريه را مطرح كرده و از دولت عراق خواسته است كه در اين تحريم ها مشاركت داشته باشد.
شبكه نهرين نت در این باره نوشت: وزارت امور خارجه عراق كه تا قبل از اعلام خبر سفر ديويد كوهن به عراق از سوي سفارت آمريكا، اين خبر را اعلام نكرده بود، امروز فاش كرد که نشست هاي دولت عراق با معاون وزير خزانه داري آمريكا، هيچ نتيجه اي در زمينه توافق درباره مشاركت عراق در اجراي تحريم ها برضد سوريه و ايران به دنبال نداشته است.
وزارت امور خارجه عراق نیز اعلام كرد كه دولت اين كشور از آمريكايي ها خواسته است كه اين كشور را از شركت در تحريم ها ضد ايران و سوريه مستثني كند.
"لبيد عباوي" از مسئولان ارشد وزارت امور خارجه عراق گفت: در نشست مشترک با فرستاده آمريكايي، در زمينه تحريم ها عليه ايران و سوريه دست به هيچ نتيجه اي نيافتيم و به طرف آمريكايي اعلام كرديم كه پايبندي به اجراي مصوبات بين المللي، نبايد منافع عراق را به خطر بياندازد.
عباوي افزود: ما در اين نشست اعلام كرديم كه روابط اقتصادي عراق با ايران به نحوي كه با قوانين بين المللي در تعارض نباشد، ادامه می یابد.
وي همچنين تاکید کرد که دولت عراق با تحريم سوريه مخالف است و در آن شركت نمي كند و روابط اقتصادي عراق با اين كشور در حال حاضر، تنها به دليل وضعيت امنيتي ناآرام سوريه و حملات گروه هاي مسلح در نزديكی مرزها متوقف شده است.
گفتنی است، ديويد كوهن كه از مدتها پیش جنگي مخفيانه را بر ضد اقتصاد و پول ايران به راه انداخته است، سوم اكتبر گذشته در شهر رم ايتاليا ادعا کرده بود كه با اقدام آمريكا و هم پيمانانش در اجراي تحريم ها ضد ايران به علت برنامه هسته اي اين كشور، پول ايران با "فشارهاي سنگيني" مواجه خواهد شد.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها