ده سال حبس برای اتهامی که ثابت نشد

ده سال حبس برای اتهامی که ثابت نشد
چهارشنبه 9 اسفند 1391 - 22:44

دادگاهي در بحرين، هفت شهروند اين كشور را به اتهام تلاش براي كشتن دو نيروي پليس به ده سال حبس محكوم؛ و 13 متهم ديگر اين پرونده را تبرئه كرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، دادستاني كل بحرين روز چهارشنبه در بيانيه اي مدعی شد که افراد مذکور، به اتهام حمله به نیروهای پلیس با بمب های دست ساز در منطقه ستره مورد محاکمه قرار گرفته اند.
از سوی دیگر، جمعيت الوفاق (مخالف رژیم آل خلیفه) اعلام كرد: اين بيست متهم كه 5 نفر از آنان كودك هستند، در زمان بازجويي، مورد شكنجه شديد واقع شده اند و نیروهای امنیتی به زور تهديد و شكنجه از آن ها اعتراف گرفته اند.
اما خبرگزاري فرانسه در این باره گزارش داد: بنا بر اعلام دادستاني بحرين، اين بيست نفر به اتهام حمله به گشتي هاي پليس با كوكتل مولوتف در ستره درجنوب منامه در ماه فوريه گذشته محاكمه شدند.
اين درحالي است كه راه پيمايي ها و اعتراضات مردم بحرين در محكوميت ادامۀ سياست هاي سركوبگرانه رژيم بحرين از زمان تشييع پيكر شهيد محمود الجزيري از هفته گذشته تاکنون ادامه دارد و تظاهركنندگان، شاه بحرين را به خودداری از عمل به وعده هاي خود در پايان دادن به بحران فعلي متهم می کنند.
شهر ستره نیز مانند ديگر شهرهاي بحرين، صحنه تظاهرات مردمي براي مطالبۀ اصلاحات سياسي و تحقق دموكراسي و تشكيل دولت منتخب است.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها