کارشناس سیاسی پاکستانی:

آمریکا تاثیری بر روابط تهران - اسلام آباد ندارد

آمریکا تاثیری بر روابط تهران - اسلام آباد ندارد
پنج‌شنبه 10 اسفند 1391 - 12:29

العالم، اسلام آباد - یک تحلیلگر سیاسی پاکستانی تاکید کرد که کشورش محدودیت های یکجانبه آمریکا و غرب را در همکاری با ایران به رسمیت نمی شناسد و تسلیم فشارهای واشنگتن نخواهد شد.

"علی مهر" در گفت وگو با شبکه خبری العالم، اظهار داشت: پاکستان همواره از مواضع ایران و حق استفاده مسالمت آمیز از انرژی هسته ای حمایت کرده است و آمریکا نمی تواند مانع تعامل اسلام آباد با تهران در  حوزه انرژی شود.
کارشناس سیاسی پاکستانی، تاکید کرد: اسلام آباد محدودیت های یکجانبه آمریکا و کشورهای غربی را علیه ایران خارج از چارچوب سازمان ملل به رسمیت نمی شناسد و نمی پذیرد.
مهر ضمن تشریح اهمیت راهبردی روابط ایران و پاکستان و انعکاس گسترده سفر زرداری به تهران در رسانه های پاکستانی، گفت: اتکای اسلام آباد به ایران در زمینه تامین منابع انرژی ابعاد سیاسی مهمی خواهد داشت؛ کشورما بیش از ده سال است که با بحرانی بزرگ در عرصه انرژی  مواجه شده و امثال آمریکا که خواستار قطع روابط اسلام آباد با ایران هستند، کمکی به پاکستان نکرده اند.
وی افزود: همکاری گسترده دو کشور در عرصه انرژی به تقویت روابط سیاسی و راهبردی در مسائل بین المللی و منطقه ای بویژه پرونده افغانستان منجر خواهد شد.
مهر، گفت: آمریکا که پاکستان را متحد خارج از ناتو می نامد، طی 10 سال گذشته هیچ حمایت محسوسی از این کشور در برابر بحران انرژی اش نکرده است.
27-18:05
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها