فرانسه خواهان حل سياسي بحران سوريه است

فرانسه خواهان حل سياسي بحران سوريه است
پنج‌شنبه 10 اسفند 1391 - 16:45

رییس جمهور فرانسه اظهار امیدواری کرد که "با دستیابی به راه حل فوری و سیاسی در سوریه، افزایش درگیری ها در سوریه ظرف چند هفته آینده متوقف شود".

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم،  "فرانسوا اولاند" رییس جمهور فرانسه امروز پنج شنبه در مصاحبه با رادیوی روسی "اکو مسکو" اظهار داشت: پاریس تحریم ارسال اسلحه به سوریه را رعایت می کند و به یافتن راه حل سیاسی برای این درگیری ها امیدوار است.
اولاند افزود: "فرانسه به حرف خود عمل می کند. اروپا تحریم اعمال کرده و ما از آن پیروی می کنیم. اما اگر طرفی خواستار دریافت اسلحه باشد، امکان تحویل آن توسط دیگر کشورها منتفی نیست و ممکن است این اسلحه به دست گروه های خوبی نرسد".
به نوشته خبرگزاری روسیه، رییس جمهور فرانسه ابراز امیدواری کرد طی چند هفته آینده، یافتن راه حلی سیاسی ممکن باشد که "به روند تشدید درگیری درسوریه پایان داده شود".
یادآور می شود درگیری در سوریه از ماه مارس سال 2011 میلادی تا به حال ادامه دارد. کشورهای غربی و تعدادی از کشورهای عربی خواستار کناره گیری بشار اسد رییس جمهور سوریه از سمت خود هستند و از تروریست های مسلح حاضر در این کشور حمایت می کنند، اما کشورهایی چون ایران، روسیه و چین بر این باورند که تصمیم گیری در این باره باید در داخل سوریه و توسط مردم این کشور صورت گیرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها