چشم امید تروریست های سوریه به کنفرانس رم

پنج‌شنبه 10 اسفند 1391 - 17:05

ائتلاف به اصطلاح "ملی" سوریه، از سران کشورهای حاضر در کنفرانس بین المللی موسوم به "دوستان سوریه" در رم، انتظار دریافت "کمک نظامی مرغوب " دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، "ریاض سیف" نایب رییس ائتلاف ملی معارضین سوریه در اظهاراتی ضمن اعلام این مطلب تاکید کرد: ما در انتظار دریافت کمک های سیاسی و انسانی و کمک نظامی "مرغوب" هستیم.
کشورهای شرکت کننده در کنفرانس امروز متعهد شدند حمایتهای سیاسی و مادی خود را از این ائتلاف افزایش دهند.
درحالیکه حمایت های گسترده غرب و هم پیمانان منطقه ای آنها به ویژه "عربستان، "قطر" و "ترکیه" از مخالفان مسلح و گروه های تروریستی مانند جبهه النصره (وابسته به القاعده) تا کنون به کشته شدن و آوارگی شمار قابل توجهی از مردم سوریه منجر شده؛ شرکت کنندگان در کنفرانس رم  در بیانیه پایانی خواستار توقف فوری کمک تسلیحاتی به سوریه شدند.
"جان کری" وزیر امورخارجه آمریکا در این نشست مدعی شد کمک 60 میلیون دلاری به مخالفان سوریه شامل سلاح های کشنده نمی شود.
کنفرانس بین المللی به اصطلاح "دوستان سوریه" با شرکت مخالفان دولت این کشور و نمایندگان تعدادی از کشورهای غربی امروز پنج شنبه در رم برگزار شد. به ادعای برگزارکنندگان، هدف از این نشست، بررسی راه های برون رفت از بحران سوریه و همچنین پیشنهادها در خصوص نحوه کمک به نیروهای مسلح مخالف دولت سوریه بود.
"جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا که در این کنفرانس حضور داشت، پیشتر قول داده بود که از اپوزیسیون سوریه حمایت کند و اجازه ندهد "مخالفان سوری با اضطراب، کنار گود نشسته و ندانند در انتظار دریافت کمک از کجا باشند".
کنفرانس قبلی گروه "دوستان سوریه" روز 12 دسامبر سال گذشته در مراکش (مغرب) تشکیل شده بود.

پربیننده ترین خبرها