تآکید مالکی بر ضرورت حفظ وحدت در عراق

تآکید مالکی بر ضرورت حفظ وحدت در عراق
پنج‌شنبه 10 اسفند 1391 - 21:22

العالم، بغداد - نخست وزیر عراق درباره تاثیر تنش های طائفه ای بر تضعیف وحدت طوایف مختلف و نتایج مخرب آن بر کشور هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، نوری المالکی در مراسم آغاز عملیات عمرانی احداث یک شهرک گردشگری – مسکونی در نزدیکی دریاچه "الرزازه" در شمال شهر کربلای معلی واقع در 110 کیلومتری جنوب بغداد، گفت: در صورتی که وحدت عراقی ها در معرض خطر قرار گیرد، چرخ های بازسازی نیز در کشور متوقف خواهد شد.
نخست وزیر عراق افزود: خطرناکترین تهدید علیه وحدت عراق، تعصبات طایفه ای است و هرگونه خلل در وحدت ملی و تضعیف قانون، موجب احیای تروریسم و خرابکاری، فعالیت گروه های مسلح، شبه نظامیان و خرابکاران می شود.   
وی با انتقاد از کسانی که خواستار لغو قانون اساسی هستند، از گروه های سیاسی خواست پشت میز مذاکره بنشینند، یکدیگر را به رسمیت بشناسند و از لجاجت، به حاشیه راندن یکدیگر و انتقاد بی مورد دست بردارند.
المالکی از احزاب سیاسی این کشور خواست به قانون پایبند باشند و تصریح کرد: به نظر می رسد برخی نمی توانند قانون اساسی را بپذیرند، چون قانون با نظراتشان متناسب نیست. این منطق گزینشی و شخصی، برای کشور زیان بار است.
نخست وزیر عراق برخی طرف های سیاسی را به توقف سرمایه گذاری در کشور برای تحقق منافع شخصی، حزبی و طایفه ای متهم کرد و آن را خیانت به وطن و مردم دانست.   
به گفتۀ نخست وزیر عراق، تنش و بحران در عراق، سرمایه گذاران خارجی را به هراس می اندازد و این موضوع روند بازسازی کشور را به تاخیر می اندازد.
وی همچنین از مجلس عراق خواست بودجه 5 میلیارد دلاری بخش مسکن نیازمندان را تصویب کند.  
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها