در پی رسوایی فروش سلاح به تروریست های سوریه؛

کرواسی تفنگداران خود را از جولان خارج می کند

کرواسی تفنگداران خود را از جولان خارج می کند
جمعه 11 اسفند 1391 - 08:50

در پی اعلام خبر خرید مقادیر زیادی سلاح از کرواسی برای تروریست های سوریه، نخست وزير کرواسي اعلام کرد اين کشور در نظر دارد تفنگداران خود را که در چارچوب ماموريت ناظران سازمان ملل در بلندي هاي اشغالی جولان مستقر هستند، از اين منطقه خارج کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، اين خبر پس از آن اعلام مي شود که به نوشتۀ روزنامه نيويورک تايمز، عربستان سعودي مقادیر زیادی سلاح و مهمات از کرواسي براي شورشيان سوريه خريداري کرده است.
97 تفنگدار کروات در جمع نیروهای چندملیتی مستقر در جولان حضور دارند.
زوران ميلانوويچ نخست وزیر کرواسی دیروز (پنجشنبه) در نشست دولت اعلام کرد که بعد از رايزني با ایوو جوسیبوویچ رئيس جمهور این کشور، تصميم گرفته روند خروج نيروهاي کرواسی از بلندي هاي جولان را آغاز کند.
اين تصميم دولت کرواسي در حالي اتخاذ و اجرا مي شود که روزنامه نيويورک تايمز اوايل اين هفته به نقل از منابع آگاه غربي که خواسته بودند نامشان فاش نشود، نوشته بود: عربستان سعودي مقادير زيادي سلاح زميني به جا مانده از جنگ داخلي دهه نود بالکان را براي شورشيان سوريه خريداري کرده است.
به نوشته نیورورک تایمز، اين سلاح ها از طريق خاک اردن در ماه دسامبر در اختيار شورشيان سوريه قرار گرفته است. دقیقا از همين تاريخ به بعد، در ويدئويي هايي که شورشيان براي پايگاههاي اينترنتي مي فرستند، سلاح هاي ساخت يوگسلاوي سابق ديده مي شود.
با اين حال، سخنگوي وزارت امور خارجه کراوسي تاکيد کرده که هيچ گونه سلاحي برای شورشيان سوريه، به عربستان سعودي نفروخته است.
اردن و عربستان سعودي هم تاکنون در باره این اخبار واکنشی نشان نداده اند.
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها