گروهکی که در همه جا می جنگد، جز "اسرائیل"

گروهکی که در همه جا می جنگد، جز
جمعه 11 اسفند 1391 - 15:00

العالم - گروهک تروریستی جبهه النصره (وابسته به القاعده)، با ادعای این که سوریه سرزمین کفر و نفاق است، کشتار مردم این کشور را جایز می شمارد.

به گزارش خبرنگار العالم از دمشق، گروهک "جبهه النصره" به عنوان یک گروه تروریستی مرتبط به سازمان های اطلاعاتی آمریکایی و سعودی، به سبب کشتار و ویرانگری های گسترده در سوریه، به عنوان خطرناک ترین گروه برای امنیت شهروندان سوری شناخته می شود.
این گروهک تروریستی با نام "جبهه یاری مردم شام" و استفاده از عنوان "لا اله الا الله" بر روی پرچم خود، با تلاش مستمر برای انحراف اذهان و افکار عمومی، کشتار مردم سوریه را توجیه می کند و هدفی جز افزایش قتل و غارت و گسترش دامنه ویرانگری ها در سوریه ندارد تا به این شکل، اهداف آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه را محقق سازد.
"محمد الشیخ" پژوهشگر تاریخ جنبش های اسلامی در گفت وگو با شبکه خبری العالم در خصوص افکار گروهک النصره، اظهار داشت: افکار و اندیشه های جبهه النصره چه در زمینه نظامی و فرهنگی و چه در حیطه مذهبی، کاملا با افکار سازمان القاعده مطابقت دارد؛ تکفیری ها، خود را مجاهد در راه خدا می دانند و سرزمینی که در آن جهاد می کنند را سرزمین کفر و نفاق می شمارند به همین سبب بر این باورند تا جایی که می توانند باید ساکنان آن سرزمین را بکشند.
"حیان سلمان" معاون وزیر اقتصاد سوریه و پژوهشگر امور راهبردی نیز در این زمینه به خبرنگار العالم گفت: سوریه به عرصه عملیات انفجاری و ترور رهبران مذهبی و حمله به مساجد، کلیساها و دانشگاه ها تبدیل شده است؛ در واقع باید گفت که ائتلاف کشورهای غربی - صهیونیستی -عربی سعی دارند تا با استفاده از جبهه النصره، اهداف خود را در سوریه محقق سازند.
اطلاعات منتشر شده از منابع سوری و غیرسوری، ثابت می کند که جبهه النصره که در سوریه به فعالیت نظامی مشغول است، متشکل از مجموعه ای از سازمان ها و طرف های وابسته به سازمان القاعده است که برخی از آن ها به سازمان اطلاعات عربستان سعودی مرتبطند و برخی دیگر به سازمان اطلاعات آمریکا و گروهی نیز به سازمان های اطلاعاتی برخی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس وابسته اند.
بر پایه این اطلاعات، بسیاری از عناصری که برای پیوستن به جبهه النصره به سوریه اعزام می شوند، پیش از اعزام، با هزینه قطر و عربستان، برای استفاده از موشک های پیشرفته، در داخل ترکیه آموزش می بینند.
در این میان منابع ترکیه ای فاش کردند که آموزش عناصر این جبهه، توسط کارشناسان نظامی بازنشسته آمریکایی، انگلیسی و اسرائیلی صورت می گیرد که عربستان و قطر آن ها را از همان ماه های نخست بحران در سوریه، برای این منظور به کار گرفته اند.
یکی از مهم ترین علامت سئوال هایی که در خصوص فعالیت سازمان القاعده مطرح است، این است که «چرا عناصر این سازمان در همه جای جهان فعالیت می کنند، اما در سرزمین های اشغالی و برضد "اسرائیل" اقدامی نمی کنند؟» پرسش دیگر این که چرا عناصر این سازمان از کشورهای مختلف عربی نظیر تونس، لیبی، مغرب و همچنین از ترکیه و چچن گردآوری شده و برای و مبارزه به سوریه اعزام می شوند؟
3/1
26
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها