استاد سوری:

ائتلاف دوحه، نماینده مردم سوریه نیستند

ائتلاف دوحه، نماینده مردم سوریه نیستند
جمعه 11 اسفند 1391 - 16:07

دمشق (العالم) - استاد علوم سیاسی دانشگاه دمشق، با تاکید بر این که انتلاف مخالفان سوریه محبوبیتی میان مردم این کشور ندارند، گفت: این ائتلاف نماینده مردم سوریه نیستند.

"بسام ابوعبدالله" روز جمعه در گفت وگو با شبکه خبری العالم، با اشاره به پندار غلط مقامات آمریکایی درخصوص وضعیت اجتماعی ائتلاف مخالفان سوری، افزود: این مشکل آمریکاست که فکر می کند ائتلاف مخالفان سوری که تشکلی از هم گسیخته است، محبوبیت زیادی در میان مردم سوریه دارد.
بسام نزدیکی دیدگاه روسیه - آمریکا را درخصوص موضوع سوریه مهم و به مصلحت منطقه و ثبات آن دانست و گفت: پس از دو سال ثابت شده که نمی توان نظام سوریه را سرنگون کرد و هرج و مرج در منطقه، نه فقط برای همپیمانان آمریکا در منطقه (رژیم صهیونیستی) بلکه برای رژیم های دیکتاتوری مورد حمایت آمریکا مانند قطر، بحرین و عربستان خطرناک است.  
وی با انتقاد از موضعگیری آمریکا درباره بحران سوریه که معتقد است تناقضی میان حل سیاسی و مسلح سازی وجود ندارد، گفت: آمریکا از یک سو بر حل دیپلماتیک بحران سوریه تاکید دارد و از سوی دیگر می خواهد با مسلح سازی مخالفان، سوریه را نابود کند. 
بسام با اشاره به این که مردم سوریه تعیین کننده سرنوشت این کشور هستند، تاکید کرد: تعیین سرنوشت سوریه از طریق صندوق های و با نظر مردم این کشور محقق می شود.
استاد علوم سیاسی دانشگاه دمشق گفت: آمریکا می خواهد با ایجاد یک نظام سیاسی جدید در سوریه که در خدمت منافع ایالات متحده است، معادلات ژئواستراتژیک و ژئوسیاسی منطقه را تغییر دهد، لذا علنی اعلام کرده منازعه در سوریه نه برای ایجاد دمکراسی بلکه سیاسی است.  
ابوعبدالله افزود: ائتلاف مخالفان در خارج(گروه های مسلح) برنامه واحدی برای گفت وگو، حل سیاسی بحران و یا سوق دادن سوریه به سوی دمکراسی ندارند و از این رو محبوبیتشان کاسته شده و سرنوشتی جز شکست در انتظار آنها نیست.
3/1- tok
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها