اخوان مصر در اندیشه سیطره بر خلیج فارس

اخوان مصر در اندیشه سیطره بر خلیج فارس
جمعه 11 اسفند 1391 - 17:45

روزنامه "وورلد تریبون" امریکا نوشت یکی از شخصیت های بارز اخوان المسلمین که از این گروه جدا شده ، از طرح این جماعت برای سیطره بر خلیج فارس پرده برداشت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، طبق نوشته این روزنامه، ثروت الخرباوی اظهار داشته است اخوان المسلمین با تاسیس انجمن های سری در بیش از 80 کشور و مسلح کردن اعضای آن، قصد نفوذ به کشورهای عربی و غربی را دارد.
الخرباوی خاطرنشان کرد این افراد متعهد می شوند که مطیع مکتب ارشاد (شورای مرکزی اخوان المسلمین) باشند و هیچ انتقادی را در ارتباط با مکتب نپذیرند.
وی در کنفرانسی که در ابوظبی برگزار شد درباره خطراتی که اخوان المسلمین برای امارات و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس دارد سخن گفت.
پیش از این امارات متحده عربی در اقدامی بی سابقه ده ها نفر را به اتهام عضویت در جریان اخوان المسلمین و تلاش برای براندازی رژیم حاکم بر این کشور بازداشت کرد.
الخرباوی در ادامه افزود: نمایندگان جدید پارلمان که از اخوان المسلمین مصر هستند در سال 2011 حاضر نشدند به احترام سرود ملی بایستند اما نمایندگان اسلامگرا در دیدار با سفیر امریکا در قاهره هنگام پخش سرود ملی امریکا به پا خاستند.
این عضو جدا شده از اخوان که به دلیل سیاست های دیکتاتور مآبانه مرشد جماعت و رفتارهای تحمیلی، از آن جدا شد و اکنون اسرار آن را منتشر می کند در ادامه تاکید کرد: تشكيلات اخوان المسلمين در هر كشوري داراي سه بخش است كه يكي از آنها وظيفه ايجاد وحدت ميان اعضاي محلي را به عهده دارد و گروه ديگر، هسته مصري سري است. علاوه بر اين اخوان المسلمين داراي يك بخش بين المللي نيز مي باشد كه گزارش عملكرد خود را به سران آن گروه در نيويورك امريكا مخابره مي كند.
گفتنی است که اخوان المسلمین در مصر در اندیشه تشکیل حکومت جهانی اخوان هستند و در این راستا تلاش های بسیاری نیز کرده اند، آنها به خلیج فارس به چشم منطقه امنیتی خود نگاه کرده و بر این باورند که ملت مصر تنها با ثروت نفتی و گازی این منطقه می تواند امور خود را بگذراند و از این رو، تلاش بسیاری دارند تا بلکه جریان های خفته خود را در منطقه خلیج فارس به خصوص شورای همکاری خلیج فارس به قدرت برسانند، مساله ای که با مخالفت شدید امارات، عمان و عربستان مواجه شد اما امیرنشین قطر به دلیل طرفداری از تفکرات اخوانی، مدافع آن می باشد.
سران حکومت مصر به مانند دوره مبارک بارها اعلام کرده اند که امنیت خلیج فارس، امنیت مصر است، اما تاکنون سازوکارهای این موضوع را مشخص نکرده بودند که به نظر می رسد با توجه به توضیحات ثروت الخرباوی این مساله نیز مشخص شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها