بلای القاعده، بالاخره دامن اردوغان را گرفت

بلای القاعده، بالاخره دامن اردوغان را گرفت
جمعه 11 اسفند 1391 - 19:55

افشاي خبر متلاشي شدن يك گروه بزرگ از تشكيلات القاعده در تركيه دولت رجب طيب اردوغان نخست وزير اين كشور را در برابر رقبا و منتقدانش دچار دردسر كرده است.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، مقامات تركيه با اعلام بازداشت 11 تن از عناصر القاعده و كشف مقاديري مواد منفجره ازآنان اذعان كردند كه اين افراد قصد داشتند چندين نقطه در استانبول از جمله كنسولگري امريكا، يك كليسا و يك معبد يهوديان را هدف قرار دهند.
انتشار اين خبر دولت اردوغان را با موج جديدي از انتقاد به دليل اتخاذ سياست هاي ماجراجويانه و انداختن كشور در ورطه ماجراهايي نظير قضيه سوريه و در پي آن گشوده شدن مرزهاي كشور به روي افراطي ها روبرو كرده است.
سايت روزنامه زمان چاپ تركيه ديروز نوشت پليس تيكرداغ واقع در شمال غربي كشور، روز چهارشنبه 11 تن از عناصر القاعده را دستگير كرد كه اين افراد 22 كيلوگرم مواد منفجره از نوع "اي 4" در اختيار داشتند.
پليس همچنين اعلام كرد كه در پي تعقيب شخصي كه مشكوك به عضويت در القاعده بود، موفق به كشف يك هسته اين گروهك شدند كه در استان جورلوي تيكر داغ و نيز بويوجيكيمشي استانبول داراي مقر هستند.
پليس تركيه به دنبال اين عمليات گسترده، موفق به كشف و ضبط مقادير قابل توجهي مواد منفجره و نيز نقشه هايي شد كه موقعيت كنسولگري امريكا و يك كليسا و معبد يهوديان در آن مشخص شده بود.
در پي انتشار اين خبر، نشريات تركيه مقالات انتقاد آميزي به چاپ رساندند و اظهار داشتند كشورشان در سايه دولت اردوغان تبديل به يك صادر كننده تروريسم شده است.
در اين مقالات با اشاره به تلاش دولت براي عدم انعكاس اخبار مربوط به انفجار در مناطق مختلف تركيه و مواد منفجرۀ  ضبط شده آمده است: حوادثي كه در مناطق مرزي رخ مي دهد نشانگر اهمال و بي توجهي دولت و نبود رقابت در فضاي سياسي است.
اردوغان از اعضای القاعده برای جنگ در سوریه استفاده می کند و روزانه ده ها تن از اعضای این سازمان تروریستی از کشورهای مختلف وارد فرودگاه های ترکیه شده و از آنجا به داخل سوریه ترانزیت می شوند، سازمان اطلاعات ترکیه بر انتقال این افراد نظارت و کنترل دارد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها