کسی از کری در مصر استقبال نمی‌کند

کسی از کری در مصر استقبال نمی‌کند
جمعه 11 اسفند 1391 - 20:36

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه سفر دوره‌ای 11 روزه‌اش پس از ترکیه راهی مصر خواهد شد، اما همه درخواست‌هایش برای دیدار با سران احزاب مخالف، رد شده است و به نظر می‌رسد او تنها با سران جماعت اخوان المسلمین دیدار خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، یک روز پس از آنکه سران جبهه نجات مصر – شامل محمد البرادعی، عمرو موسی و حمدین صباحی – اعلام کردند حاضر به دیدار با جان کری نیستند، رهبران جنبش 6آوریل نیز امروز با صدور بیانیه‌ای تاکید کردند با وی دیداری نخواهند داشت.
در همین راستا پایگاه خبری روزنامه الیوم السابع مصر به نقل از وحید عبدالمجید از رهبران جبهه نجات ملی نوشت: رویکرد جبهه نجات ملی در راستای تحریم دیدار با جان کری وزیر خارجه آمریکا در سفرش به مصر است. وی افزود: جان کری حق اظهار نظر درباره اوضاع داخلی مصر را ندارد.
سران احزاب مخالف مصر سران کاخ سفید را متهم به هم‌دستی با جریان اخوان المسلمین حاکم بر مصر برای کنترل همه امور این کشور می‌کنند و بر این باور هستند که محمد مرسی هماهنگی کامل و همه جانبه‌ای با آمریکایی‌ها دارد.
پیش از این هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه سابق آمریکا و برخی از فرماندهان نظامی آمریکایی با سفر به مصر با سران این کشور دیدار کرده بودند.
به گفته سیاستمداران مخالف، واشنگتن با سیاست یک بام و دو هوا و گرفتن تضمین‌هایی چند، با قرار گرفتن اخوان المسلمین در راس هرم قدرت این کشور موافقت کرد و عملاً به روند دمکراسی در مصر آسیب زده است.
 

پربیننده ترین خبرها