مفتی کل عربستان: نصیحت پادشاه رسوایی است

مفتی کل عربستان: نصیحت پادشاه رسوایی است
شنبه 12 اسفند 1391 - 13:50

مفتی کل عربستان سعودی، ارائه توصیه و نصیحت علنی به پادشاه این کشور در رسانه ها و شبکه‌های اجتماعی را "رسوایی" دانست.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری شبکه العالم "عبدالعزیز آل الشیخ" از دانشجویان و پلیس دینی خواست "توصیه و نصیحت" پادشاه به صورت خصوصی انجام شود، و از مطرح کردن این مسائل در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند.
روزنامه الشرق عربستان امروز به نقل از مفتی کل عربستان نوشت: "این اقدام رسوایی است و نه دعوت".
اظهارات مفتی کل عربستان همزمان با بیانیه سرهنگ "فهد الهبدان" سخنگوی رسانه‌ای پلیس منطقه "القصیم" صادر شده است. الهبدان دیروز اعلام کرد نیروهای امنیتی صدها نفر از جمله ده‌ها زن و کودک را در این منطقه که برای اعتراض به ادامه بازداشت فعالان سیاسی تجمع کرده بودند، بازداشت کردند.
وزارت کشور عربستان 2 سال قبل و همزمان با موج بیداری اسلامی در کشورهای عربی، اعلام کرد که تظاهرات در این کشور ممنوع است، زیرا "تظاهرات برخلاف شریعت اسلامی است".!
سرکوب شدید هرگونه اظهار نظر ضد پادشاه عربستان و مخالفت با هرگونه تجمع درحالی است که این کشور با ادعای حمایت از ملت سوریه، با آغاز بحران این کشور به حمایت گسترده از مخالفان مسلح و گروه های تروریستی پرداخته، و با هماهنگی قطر و ترکیه و آمریکا در حال آموزش، تسلیح و اعزام گروه های مسلح و تروریستی به سوریه است.
عربستان سعود در مقابل برای حفظ تاج و تخت پادشاه بحرین در مقابل حرکت و خیزش مسالمت آمیز مردم این کشور، نیروهای نظامی خود را به این کشور اعزام کرد تا از نیروهای آل خلیفه در سرکوب مردم پشتیبانی کنند.

پربیننده ترین خبرها