سوریه: با فشار برترکیه وقطر خشونتها متوقف می‌شود

سوریه: با فشار برترکیه وقطر خشونتها متوقف می‌شود
شنبه 12 اسفند 1391 - 15:05

وزیر امورخارجه سوریه بر ضرورت فشار آوردن بر ترکیه و قطر برای توقف خشونتها در این کشور تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم "ولید المعلم" امروز (شنبه) در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با "علی اکبر صالحی" وزیر امورخارجه کشورمان، گفت: برای توقف خشونتها در سوریه باید ترکیه و قطر را تحت فشار قرار داد.
وی افزود: در سوریه ما با گروه‌هایی تروریستی مواجه هستیم که با القاعده در ارتباطند.
وی تأکید کرد: هرگاه قطار گفت وگوها به ایستگاهی جدید می‌رسد، خشونتها شدت می‌یابد.
وزیر امورخارجه سوریه ادامه داد: ارتباط با مخالفان در خارج ادامه دارد و اقدامات قانونی به هرکسی که بخواهد وارد روند گفت وگوها شود، تضمین‌های لازم را می دهد.
المعلم خاطرنشان کرد: تحریم‌های اعمال شده علیه سوریه، بر زندگی مردم این کشور تأثیر می‌گذارد.
ولید المعلم ادامه داد: قطر از شورای امنیت می‌خواهد با سوریه مانند لیبی برخورد شود.
قدردانی از حمایتهای ایران
ولید المعلم اظهار داشت: نخستین دلیل سفر من به ایران قدردانی از این کشور به دلیل ایستادن در کنار سوریه در بحران کنونی است.
ولیدالمعلم درباره گفت وگوها در سوریه اظهار داشت: برای موفقیت گفت وگوهای سیاسی باید خشونتها متوقف و منابع آن نیز خشکانده شود.
وی افزود: روس‌ها و برادران ما در ایران همه تلاشهای سیاسی خود را برای رسیدن به راه حلی سیاسی برای بحران سوریه به کار گرفته اند.
ولیدالمعلم با بیان اینکه دولت سوریه از کسانی که خواستار راه حل سیاسی هستند استقبال می کند، تأکید کرد: آمریکا اگر به دنبال راه‌حل سیاسی باشد، می‌تواند خون ریزی‌ها را متوقف کند.
ولید المعلم گفت: کسی که به دنبال راه‌حل سیاسی است، ملت سوریه را مجازات نمی‌کند؛ قتل و خشونت موجب اصلاح نمی شود، و کسی که می خواهد آینده سوریه را بسازد باید پشت میز گفت گو بنشیند.
اختصاص 60 میلیون دلار به قاتلان ملت سوریه
وی تأکید کرد: واشنگتن  به بهانه کمکهای غیرکشنده، 60 میلیون دلار برای کمک به مخالفان اختصاص داده، درحالی که آنها در حال قتل مردم سوریه هستند.
 

پربیننده ترین خبرها