اعتراض روزنامه نگاران عرب به تروریسم رسانه ای غرب

اعتراض روزنامه نگاران عرب به تروریسم رسانه ای غرب
شنبه 12 اسفند 1391 - 19:27

العالم، قاهره، تونس - نمایندگان اتحادیه های روزنامه نگاران مصر و تونس، توقف پخش برنامه های شبکه العالم از ماهوارۀ شرکت یوتل ست را "مخالف با ساده ترین اصول آزادی" و مصداقی از "سرکوب و سلطه جویی رسانه ای" دانستند.

عضو شورای مرکزی اتحادیه روزنامه نگاران مصری، در گفتگو با شبکه خبری العالم، جلوگیری از پخش برنامه های شبکه العالم در ماهواره AB7  یوتل ست را نشانه سلطه جویی غرب و بدل شدن آزادی به ابزاری برای رسیدن به اهداف سیاسی دانست.
"جمال فهمي"  تصریح کرد: قطع شدن پخش برنامه های شبکه العالم از ماهواره AB7 شرکت خدمات ماهواره ای یوتل ست، مصداق دیگری از درد و رنجی است که رسانه ها در حال حاضر از آن رنج می برند؛ غربی ها همواره مدعی آزادی هستند، اما در عمل سیاست آنها با ادعایشان در تعارض است.
عضو شورای مرکزی اتحادیه روزنامه نگاران مصر، ادامه داد: محدودیت و مصادره آزادی های دیگران به هیچ وجه قابل توجیه نیست، زیرا ساده ترین اصل و مبانی آزادی، حق انتخاب در دیدن و شنیدن است.
از سوی دیگر، رئیس اتحادیه روزنامه نگاران تونس نیز تصمیم یوتل سمت برای قطع برنامه های العالم را محکوم کرد.
"منجي الخضراوي" در مصاحبه با شبکه العالم، هدف از این تصمیم سرکوبگرانه را سلطه بر فضای رسانه و محدود کردن آزادی دانست.
وی افزود: قدرت های امپریالیستی امروزه درصدد سلطه بر اشکال مختلف تبادل اطلاعات در تمامی حوزه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی هستند و این گونه اقدامات بار دیگر از تلاش های غرب برای سلب حق انسان در دسترسی به اطلاعات مورد نیاز پرده بر می دارد.
در پی فشارهای لابی صهیونیستی علیه رسانه‌های جمهوری اسلامی ایران، پخش برنامه های شبکه العالم از شامگاه روز چهارشنبه هفته گذشته از ماهواره AB7، متوقف شد.
 يوتل‌ست حذف العالم را در راستای اجرای سیاست های تحریمی آمریکا و اتحادیه اروپا علیه جمهوری اسلامی ایران دانسته است.
 

پربیننده ترین خبرها