نماینده پارلمان یمن، تاکید کرد:

اتهام زني به ايران براي جبران اشتباهات سياسي

اتهام زني به ايران براي جبران اشتباهات سياسي
شنبه 12 اسفند 1391 - 22:30

العالم، صنعا - نماینده پارلمان یمن، اتهامات اخیر مبنی بر دخالت ایران در یمن را کذب محض توصیف کرد و گفت: هدف از این اتهامات، پوشاندن اشتباهات سیاسی برخی از طرف های سیاسی است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، اخیرا برخی مقامات یمنی در اتهامات واهی، ایران را به قاچاق سلاح به یمن برای مجهز کردن شماری از احزاب و جنبش ها متهم کرده اند؛ در آخرین مورد این اتهام زنی ها مشخص شد که سلاح های توقیف شده در یک کشتی تحت پرچم مالدیو، سلاح های خریداری شده ارتش عراق بوده که به صورت قانونی از مونته نگرو خریداری شده است.
"عبدالکریم جدبان" نماینده پارلمان یمن درباره اتهام دخالت ایران در امور داخلی یمن، گفت: این اتهامات تازگی ندارد و آنها با طرح این اتهامات دروغین در جهت خدمت به دشمنانی مثل آمریکا می خواهند اشتباهات خود را بپوشانند.
وی به ارسال مکرر محموله های غیرقانونی سلاح از ترکیه به یمن اشاره کرد و گفت: از آنجایی که این امر در جهت خدمت به طرح های آمریکایی اجرا می شود، مقامات یمنی همواره از آن چشم پوشی می کنند.
جدبان در بخش دیگری از سخنانش گفت وگوی ملی برای حل بحران سیاسی کشور را بدون حضور جنبش الحوثی ها و حراک جنوبی محکوم به شکست و بی نتیجه دانست و جریان های اصلی در دولت کنونی یمن از جمله حزب کنگره ملی و احزاب دیدار مشترک را به تلاش برای جلوگیری از مشارکت این دو جنبش در گفت وگوی ملی متهم کرد.
نماینده پارلمان یمن با تاکید بر لزوم وحدت یمنی ها، گفت: در صورت تداوم این وضع، گفت وگوی ملی نتایج رضایت بخشی برای ملت یمن نخواهد داشت و به بحران موجود پایان نمی دهد.
جدبان، افزود: بسیاری از جریان های حاکم سیاسی در یمن از جمله ائتلاف احزاب دیدار مشترک و حزب کنگره ملی و حتی ریاست جمهوری به امید برخورداری از حمایت آمریکا و عربستان به بیگانگان متوسل شده اند.
وی افزود: برخی جریان های سیاسی دیگر هم برای کنار زدن طرف مقابل خود به آمریکا و بیگانگان خدمت می کنند.
جنبش الحوثی و حراک جنوبی از جریان های انقلابی یمن و مخالف دولت هستند. دولت فعلی یمن به ریاست عبدربه منصور هادی، پس از فرار علی عبدالله صالح دیکتاتور پیشین یمن، با دخالت مستقیم آمریکا و عربستان سعودی در اجلاسی در ریاض تعیین و از طریق انتخاباتی فرمایشی با حضور تنها یک نامزد، به قدرت رسیده است.
2-15:42
 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها