بازداشت پدربزرگ بحرینی برای سومین بار

بازداشت پدربزرگ بحرینی برای سومین بار
يکشنبه 13 اسفند 1391 - 12:26

نیروهای رژیم آل خلیفه یک شهروند 63 ساله بحرینی را برای سومین بار به دلیل شرکت در تظاهرات مسالمت آمیز مردم بازداشت کردند.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، مرکز حقوق بشر بحرین درباره برخورد خشونت آمیز نیروهای امنیتی با تظاهرکنندگان و بازداشت غیرقانونی آنها و محدود کردن فعالیت فعالان حقوقی، به شدت  ابراز نگرانی کرد .
"عبدالمجید محسن" معروف به حاجی مجید که دارای 8 فرزند و 9 نوه است، مانند اکثر مردم بحرین که در بسیاری از تظاهرات مسالمت آمیز مشارکت می کند؛ وی تاکنون 3 بار بازداشت شده است .
حاجی مجید برای اولین بار در روز 14 جولای 2012 در روستای کرزکان بازداشت شد، و روز 16 جولای 2012 بدون اینکه اتهامی علیه او مطرح شود، آزاد شد .
وی برای دومین بار در روز17 دسامبر 2012 در منامه بازداشت شد و روز 15 ژانویه 2013 آزاد شد .
خانواده حاجی مجید اعلام کردند : این بار نیروهای امنیتی حاجی مجید را ربوده و پس از انتقال به مکانی خلوت او را به شدت کتک زدند.

حاجی مجید برای سومین بار نزدیک ایست بازرسی روستای المرخ در روز 14 فوریه 2013 بازداشت شد . نیروهای امنیتی این بار به حاجی مجید گفتند که حکم بازداشت وی به اتهام " اهانت به پادشاه " صادر شده است .
حاجی مجید روز 20 فوریه محاکمه شد و در جلسه محاکمه 3 اتهام عجیب علیه او مطرح شد: " نگهداری کوکتل مولوتف" ، "مشارکت در تظاهرات غیرقانونی" و "به خطر انداختن امنیت عمومی" !!! این درحالی است که هیچ یک از این سه اتهام هنگام بازداشت وی نزدیک ایست بازرسی، مطرح نشده بود.   
افسرانی که حاجی مجید را بازداشت کرده بودند ، ادعا کردند که یک شاهد در دادگاه علیه حاجی مجید شهادت خواهد داد ولی این شاهد در دادگاه اذعان کرد که برای شهادت دادن علیه حاجی مجید شکنجه و تهدید شده است . این شاهد در دادگاه اعلام کرد که حاجی مجید بی گناه است .. با وجود این، حاجی مجید آزاد نشد و حکم دادگاه علیه وی روز 7 مارس صادر خواهد شد .  

مرکز حقوق بشر بحرین با درخواست برای آزادی فوری حاجی مجید و دیگر زندانیان سیاسی، اعلام کرد که حاجی مجید هنگام مشارکت در تظاهراتی مسالمت آمیز که مورد تأیید اعلامیه جهانی حقوق بشر است ، از ناحیه ساق پا مورد اصابت گلوله صوتی قرار گرفته و مجروح شده است. 
 

پربیننده ترین خبرها