هیأت هماهنگی مخالفان: کناره گیری اسد شرط ما نیست

هیأت هماهنگی مخالفان: کناره گیری اسد شرط ما نیست
يکشنبه 13 اسفند 1391 - 14:30

العالم، دمشق - عضو دفتر اجرایی هیات هماهنگی مخالفان سوری ائتلاف دوحه را آمریکایی - فرانسوی دانست و تأکید کرد این هیأت برکناری رئیس جمهور را بعنوان شرط قرار نداده است.

"اکرم الاکرمی" روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه العالم، ائتلاف مخالفان سوریه در دوحه قطر را ساخته دست آمریکا و فرانسه دانست و از همه گروه های مخالف سوری خواست برای یافتن راه حلی برای بحران کشور تلاش کنند.
وی تصریح کرد: همه سلاح هایی که به سوریه وارد می شود، برای کشتار مردم است.
عضو دفتر اجرایی هیات هماهنگی مخالفان سوری، با اشاره به کمک 60 میلیون دلاری آمریکا به مخالفان سوری که واشنگتن از آن تحت عنوان " کمک های غیر کشنده" نام برده، خاطرنشان کرد: چگونه این کمک ها می تواند کشنده نباشد!.
وی با بیان اینکه مردم سوریه خواستار توقف کشتار و خشونت هستند، اظهار داشت: کشور باید به سمت تشکیل نظامی دموکراتیک و دولتی مدنی با مشارکت همه اقشار مردم سوریه حرکت کند.
الاکرمی آمریکا و فرانسه را حامی نشست های موسوم به "دوستان سوریه" دانست و تأکید کرد: فرصت خوبی از سوی مخالفان دموکراتیک که به راه کار سیاسی برای حل بحران سوریه اعتقاد دارند به وجود آمده است؛ و اگر  گروه های دموکراتیک با یکدیگر متحد شوند، با نیت صادقانه نظام سوریه می توان به راه حلی برای بحران سوریه دست یافت.
وی با اشاره به دخالت طرف های داخلی، منطقه ای و بین المللی در بحران سوریه، خواستار توافق روسیه و آمریکا برای اعمال فشار بر همه جریان ها جهت توقف خشونت و حمایت های تسلیحاتی از گروه های مختلف شد.
الاكرمي تاکید کرد: هیات هماهنگی مخالفان سوریه، برکناری رئیس جمهوری سوریه را شرط قرار نداده است، بلکه براین باور است که مساله اصلی، تشکیل دولت انتقالی با اختیارات کامل قانونگذاری و اجرایی به منظور وارد شدن سوریه به مرحله انتقالی و رسیدن به مرحله تشکیل نظام دموکراتیک جدید است.
عضو دفتر اجرایی هیات هماهنگی مخالفان سوری خاطرنشان کرد: راهکار امنیتی و نظامی نمی تواند بحران در سوریه را حل و فصل کند و همه طرف ها به این باور رسیده اند که بحران سوریه باید از راه سیاسی حل و فصل شود و همه گروه های مخالف باید برای اجرای راه کار سیاسی تلاش کنند.
2-19:55
 

پربیننده ترین خبرها