جایزۀ آمریکا به مرسی برای استقراض از صندوق پول!

جایزۀ آمریکا به مرسی برای استقراض از صندوق پول!
يکشنبه 13 اسفند 1391 - 21:00

جان کری وزیر امورخارجه آمریکا اعلام کرد: دولت آمریکا برای جبران کسری بودجه مصر 190 میلیون دلار به این کشور اعطا خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم "جان کری" عصر امروز (یکشنبه) و ساعتی پیش از ترک قاهره، در بیانیه ای از محمد مرسی رییس جمهور مصر خواست که برای بازگرداندن امنیت و ثبات به مصر، تلاش پیگیر و اقدام جدی صورت دهد.

وی تصریح کرد: بی شک برای رسیدن به وحدت و ثبات سیاسی و شکوفایی اقتصادی در مصر، به کار سخت و تلاش طاقت فرسا نیاز است.

کری در ادامه از اعطای کمک 190 میلیون دلاری از سوی آمریکا به دولت مصر خبر داد و گفت: این تصمیم پس از آن اتخاذ شده که مرسی بر ادامه تلاش هایش به منظور "تکمیل فرایندِ آغازشده با صندوق بین المللی پول" تاکید کرده است.

محمد مرسی رئیس جمهوری مصر برای دریافت وام چند میلیارد دلاری از صندوق بین المللی پول تلاش می کند؛ این درحال است که مخالفان دولت مرسی با استقراض خارجی مخالف هستند.

تاکید وزیر امور خارجه آمریکا بر لزوم تکمیل فرایند استقراض مصر از صندوق بین المللی پول و مشروط کردن اعطای کمک ناچیز 190 میلیون دلاری به اخذ این وام، در حالی صورت می گیرد که بودجه "نظامی" آمریکا (در شرایط عادی و بدون عملیات نظامی گسترده)، سالانه حدود 800 میلیارد دلار است، یعنی بیش از 4000 (چهار هزار) برابر کمک 190 میلیون دلاری که آمریکا با شرط و شروط "آشکار" فوق؛ و چه بسا شروط "پنهان" دیگر، برای "احیای اقتصاد مصر" در نظر گرفته است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها