اشپیگل: اتحادیه اروپا، "مخالفان" سوری را آموزش می دهد

اشپیگل: اتحادیه اروپا،
دوشنبه 14 اسفند 1391 - 09:59

یک روزنامه آلمانی، از تصمیم اتحادیه اروپا برای ارسال مربیان نظامی برای آموزش تروریست های مسلح حاضر در سوریه خبر داد.

مجله آلمانی "دیر اشپیگل" امروز دوشنبه نوشت: مأموریت آموزش این نیروها به عهده انگلیس و فرانسه خواهد بود.
از سوی دیگر، اتحادیه اروپا در واکنش به گزارش این مجله مدعی شد که کمک مذکور فقط به ابعاد فنی محدود خواهد شد.
با این وجود، مجله مذکور به نقل از برخی منابع در داخل اتحادیه اروپا اعلام کرد که این کمک ها، آموزش استفاده از سلاح به نیروهای شورشی را نیز شامل خواهد شد.
این در حالی است که به گفته خبرگزاری آلمان، برخی منابع در دولت آن کشور از تصمیم مقامات آلمانی مبنی بر عدم اعزام کارشناسان برای آموزش نیروهای مخالف سوری خبر داده اند.
یادآور می شود که دولت انگلیس در نشست اخیر وزاری امور خارجه اتحادیه اروپا، تلاش کرد تا موافقت سایر اعضای این اتحادیه را برای ارائه کمک های نظامی به مخالفان بشار اسد جلب کند، اما در این زمینه به موفقیتی دست نیافت.
این مجله آلمانی می افزاید: "ولفگانگ اشینگر" رئیس کنفرانس بین المللی امنیت مونیخ، با ادعای دفاع از منافع استراتژیک غرب، از پیشنهاد کمک تسلیحاتی به مخالفان سوریه حمایت کرده بود.
به نوشته اشپیگل، اشینگر اشاره کرده است که «خودداری از ارائه کمک نظامی به مخالفان سوریه بدان معنی خواهد بود که غرب در دوره پس از سقوط بشار اسد، در سوریه متحدی نخواهد داشت».
رئیس کنفرانس بین المللی امنیت، دیدگاه برخی کارشناسان غربی مبنی بر این که «با مسلح کردن مخالفان بشار اسد، ممکن است سلاح ها به دست افراد نامطلوب بیفتد» را محکوم کرد و اظهار داشت: در صورتی که غرب چنین سلاح هایی را به مخالفان ارائه کند، از فرصت بیشتری برای تأثیرگذاری در زمینه استفاده از این سلاح ها برخوردار خواهد بود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها