هجوم لابی جنگ صهیونیست های آمریکایی به ایران

هجوم لابی جنگ صهیونیست های آمریکایی به ایران
دوشنبه 14 اسفند 1391 - 11:57

العالم - در پی نتایج مثبت مذاکرات هفته گذشته ایران با گروه 1+5، صهیونیست ها در اجلاس "آیپک" در واشنگتن، لابی جنگ علیه ایران تشکیل دادند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، " آنتی وار" نوشت: به نظر می رسد مذاکرات مثبت ایران و گروه 1+5 در آلماتی قزاقستان برای حل اختلافات هسته ای دو کشور، در اجلاس آیپک خیلی زود به فراموشی سپرده شد، زیرا اسرائیلی ها در این اجلاس چشم انتظار حمله آمریکا به ایران هستند.

اجلاس آیپک یا "کمیته روابط عمومی آمریکا-اسرائیل" یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های لابی‌گری در ایالات متحده آمریکا است. این گروه شصت هزار عضو دارد و برای نفوذ بر سیاست‌های دولت و کنگره آمریکا سالانه میلیون‌ها دلار سرمایه‌گذاری می‌کند.

اگرچه موضوعات مختلفی در آیپک مطرح می شود، اما به نظر با توجه به تحولات انقلابی در منطقه و شکست توطئه "غربی- عربی- صهیونیستی" در سوریه و روند مثبت مذاکرات هسته ای با ایران، اسرائیلی ها به این نتیجه رسیدند که همه مشکلات پیرامون خود را با تلاش برای به راه انداختن جنگ علیه ایران، فرافکنی کنند.

لابی جنگ صهیونیست ها در واشنگتن در حالی پیگیری می شود که اخیرا مقامات ارشد آمریکایی، بارها درخواست مذاکره مستقیم با ایران را مطرح کرده اند.

ایهود باراک وزیر جنگ رژیم صهیونیستی -که در کابینه جدید نتانیاهو جایی نخواهد داشت- از آمریکایی ها درخواست کرد تا در منطقه ائتلاف امنیتی برای مقابله با ایران تشکیل دهد؛ باراک و دیگر سخنرانان آمریکایی اسرائیلی در این اجلاس علاوه بر ایراد اتهامات مختلف و واهی علیه ایران، مذاکرات 1+5 با ایران را نیز زیر سوال بردند و نتیجه ای جز شکست برای آینده این مذاکرات پیش بینی نکردند.

وزیر جنگ رژیم‌صهیونیستی به عنوان تنها رژیم دارنده سلاح هسته ای در منطقه، شب گذشته در اجلاس آیپک، گفت: تحریم و سیاست نتوانسته ایران را از پیگیری برنامه هسته ای اش متوقف کند.

این در حالی است که اجلاس امسال آیپک با مشکلات بسیاری همراه بود؛ حضور چاک هگل (که سابقه روابط تنش زا با اسرائیلی ها دارد) در سمت وزیر دفاع، و جان کری (که از هیلاری کلینتون بسیار متعادل تر است)، در منصب وزارت خارجه دولت دوم اوباما، عدم تشکیل کابینه ائتلافی در سرزمین های اشغالی و انزوای روزافزون رژیم صهیونیستی، مشکلات اقتصادی آمریکا و خاورمیانه ای که هر روز اوضاع را برای اشغالگران سخت تر می کند؛ و هشدار درباره احتمال بروز انتفاضه سوم در سرزمین های اشغالی، همه و همه باعث شده است تا صهیونیست ها در این اجلاس تلاش بیشتری برای جنگ افروزی صرف کنند؛ اما به نظر می رسد شرایط برای صهیونیست ها سخت تر شده و تحلیلگران از کاهش نفوذ آیپک بر دولت آمریکا خبر می دهند.

در حال حاضر تمام امید صهیونیست ها به سخنرانی جو بایدن معاون باراک اوباما در اجلاس سال جاری آیپک است تا شاید وی بتواند نگرانی های آنها درباره "خطرات صلح با ایران" را برطرف کند.

زمان مشخص می کند که تلاش رژیم صهیونیستی برای فرافکنی مشکلات فراوان خود از طریق بزرگنمایی تهدید "ایران"، به چه نتیجه ای منجر خواهد شد.

 

 

 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها