معارض مصری:

انتخابات مصر، به آمریکا ربطی ندارد

انتخابات مصر، به آمریکا ربطی ندارد
دوشنبه 14 اسفند 1391 - 12:32

العالم، قاهره - عضو جبهه نجات ملي مصر ( مخالف دولت)، سفر جان كري وزير خارجه آمريكا به قاهره و درخواست از مخالفان برای مشارکت در انتخابات پارلمانی را دخالت آشکار در امور مصر دانست.

"احمد بهاء شعبان" در مصاحبه با شبكه خبري العالم، و گفت: آمریکا حق ندارد در امور مصر دخالت کند؛ تحريم يا مشاركت در انتخابات پارلماني آينده به گروه هاي سياسي مصري مربوط مي شود و تصمیم گیری آنها به دور از هرگونه دخالت خارجي خواهد بود.

عضو جبهه نجات ملي مصر، تصريح كرد: قبل از انتخابات ریاست جمهوری مصر آمریکا از اخوان المسلمین تضمین های لازم برای حفظ منافعش را دریافت کرده بود. تصور غالب در جامعه مصر اين است كه آمريكا حامي نظام كنوني است و نقش زيادي در حمايت از اخوان المسلمين و محمد مرسي ايفا كرده است.

قبل از انتخابات رياست جمهوري، آمريكا وعده ها و تضمين هاي قطعي از اخوان المسلمين دريافت كرد تا منافعش در منطقه حفظ شود و رابطه با اسرائيل و اجرای توافقنامه كمپ ديويد ادامه یابد.

وي اظهار داشت: به همين علت ما سفر جان كري به مصر را حمايت از نظام محمد مرسي و گروه اخوان المسلمين در مقابله با مخالفان مي دانيم. از سوی دیگر کری انتخابات آتی را مشروع دانسته، در حالی که بخش وسیعی از جامعه این نظر را ندارند.

بهاء شعبان در ادامه افزود: سفر جان كري جانبدارانه بوده و هيچ خيري براي ملت مصر نداشته، بلكه براي تاكيد بر همبستگي آمريكا با نظام حاكم بر مصر صورت گرفته است.

عضو جبهه نجات ملي مصر خاطرنشان كرد: اين نظام به همه خواسته هاي آمريكا عمل كرده و آمريكا آن را ادامه رژيم حسني مبارك مي داند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها