عربستان به بازی موش و گربه با معترضان پایان دهد

عربستان به بازی موش و گربه با معترضان پایان دهد
دوشنبه 14 اسفند 1391 - 13:55

سازمان عفو بین الملل در بیانیه ای از دولت عربستان خواست، "به بازی موش و گربه پایان دهد و به جای سرکوب معترضان مسالمت جو به خواسته های آنها رسیدگی کند."

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، در این بیانیه آمده است: معترضان عربستانی برای مطالبه آزادی 51 زن که روز 27 فوریه گذشته در تجمعی اعتراض آمیز دستگیر شده بودند، دست به تظاهرات زدند.
سازمان عفو بین الملل که مقر آن در لندن است به نقل از شاهدان عینی اعلام کرد: یکی از معترضان زن به علت ضرب و شتم از سوی پلیس عربستان، دچار شکستگی از ناحیه دست شده است.
یادآور می شود از حدود یک ماه پیش تاکنون، زنان عربستانی در منطقه بریده با برگزاری تجمع اعتراض آمیز و برافراشتن پلاکاردهایی خواستار آزادی زندانیان شده اند. وزارت کشور عربستان اکتبر گذشته به شرکت کنندگان در تجمعات اعتراضی برای مطالبه آزادی زندانیان در آن کشور هشدار داد.
از سوی دیگر، یک دادگاه عربستانی در ابتدای تابستان 2011 بررسی پرونده زندانیان متهم به دست داشتن در اقدامات "تروریستی" را آغاز کرد.
منابع حقوقی عربستانی اعلام کرده اند که متهمان مذکور، افراطیون مذهبی زندانی در آن کشور می باشند.
شورای دفاع از حقوق بشر در عربستان، پیشتر از وجود 4400 زندانی در زندان های دستگاه امنیتی عربستان خبر داده بود. این در حالی است که نهادهای حقوقی دیگر، این شمار را بیش از سی هزار زندانی اعلام کرده اند. با این وجود مقامات ریاض وجود هر گونه زندانی سیاسی در آن کشور را انکار می کنند.

پربیننده ترین خبرها