سوء استفاده مدعیان آزادی از نوجوانان؛

رمزگشایی از یک جنایت تروریست ها در سوریه

رمزگشایی از یک جنایت تروریست ها در سوریه
دوشنبه 14 اسفند 1391 - 21:30

العالم - اظهارات یک شهروند تونسی در این باره که دختر نوجوانش در چارچوب فعالیت یک شبکه سازمان یافته از کشور خارج شده و به گروههای تکفیری پیوسته ، افشا کننده بخشی از برنامه ریزی برای سوء استفاده از نوجوانان در فعالیت های تروریستی در سوریه است.

این ماجرا با حکایت عجیب ناپدید شدن "رحمه" دختربچه تونسی و سپس پیدا شدن او گره خورده و به رمزگشایی از معمای جدید سوء استفاده از دختران محجبه 16-17 ساله به بهانه دعوت آنها به جهاد در سوریه، منجر شده است.

"الحبیب الجلاصی" پدر دختر 16 ساله ای به نام "سمیه " است که با مراجعه به پلیس و مراجع ذیربط ، از آنها تقاضا کرد او را برای یافتن دخترش یاری دهند که به همراه " رحمه " از منزل خارج شده و تاکنون بازنگشته است.

الجلاصی می گوید: دخترش از طریق فیسبوک با رحمه آشنا و رابطه آنها به تدریج صمیمی شد و کار به جایی رسید که با وجود بعد مکان با یکدیگر دیدار می کردند.

" عزه شیخ " خاله سمیه نیز در این خصوص گفت: سمیه محجبه نبود؛ اما در ماه سبتامبر گذشته به صورت غیر منتظره ابراز تمایل به حجاب کرد، بعد به ادای نماز روی آورد و در مدتی کوتاه به یک دختر کاملا محجبه و مذهبی تبدیل شد.

وی افزود سمیه این اواخر از" جهاد" سخن به میان می آورد و حتی از خانواده اش خواسته بود که به جهاد در سوریه و یاری خدا  بپردازند.!!
عزه شیخ ، در ادامه به تماس های مشکوک سمیه از طرق تلفن همراه اشاره کرد و گفت: پیامک هایی در تلفن همراه او از جانب یک غریبه دیده است که وی را به جهاد تشویق کرده است.
این زن ادعا می کند که دختر خواهرش چند روز قبل از ناپدید شدن با رحمه دیدار داشت و با اطمینان می گوید فردی که با سمیه تماس می گرفت رحمه بوده است.

درعین حال خانواده سمیه بعد از یافته شدن رحمه هم نتوانستند هیچ اطلاعاتی از وی درباره دخترشان به دست آوردند.

در نهایت دریافت پیامی از فیسبوک تمام تردیدهای این خانواده تونسی را به یقین تبدیل کرد که دختر 16 ساله شان در جریان یک برنامه ریزی حساب شده جذب گروههای افراطی شده و کشوررا ترک کرده است.

سمیه در فیس بوک از طریق پایگاهی به نام " ام زراء جهادی " پیام فرستاده که به خانواده ام خبر دهید کشور را ترک کرده ام و در سلامت به سر می برم.

پدر سمیه خاطر نشان کرد که دخترش احتمالا در خطر و تحت سیطره گروه های افراطی  قرار دارد که دختر بچه های کم سن و سال را فریب می دهند و آنها را به خارج از تونس می فرستند.

او از مقام های تونسی خواسته است برای مقابله با این پدیده و جلوگیری از داغدار شدن خانواده ای تونسی برای نجات نوجوانان بیگناه به سرعت وارد عمل شوند.

پیش از این گزارش های متعددی در باره آموزش کودکان و نوجوانان برای اجرای ماموریت های گروههای تروریستی در سوریه منتشر شده بود که براساس آن گروه‌های مسلح  به کودکان نحوه جنگیدن را آموزش می‌دهند تا آنها به ابزاری برای جنگ تبدیل شوند.

وجود چنین سابقه ای در باره نوجوانان و جوانان سوری و انتشار گزارش های متعدد در باره تجاوز اعضای گروههای تروریستی مسلح سوری به دختران و زنان، اکنون موجب نگرانی بیشتر خانواده های تونسی شده است که نمی توانند چنین سرنوشت شومی را برای فرزندان خود تصور کنند.

/2841 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها