حزب كنگره خلق ناصري:

درخواست برکناری مرسی رفتاري دموكراتيك نیست

درخواست برکناری مرسی رفتاري دموكراتيك نیست
دوشنبه 14 اسفند 1391 - 23:15

قاهره (العالم) ــ نايب رئيس حزب كنگره خلق ناصري مصر، گفت: مطالبه سرنگوني نظام ، بركناري رئيس جمهوری و افراط در زمينه اتخاذ مواضع تا اين درجه، اقداماتی غير دموكراتيك است و نبايد در سايه وضعيتي كه خودمان با روش هاي دموكراتيك آن را انتخاب كرده ايم چنين شعارهايي سر دهيم.

فاروق العشري شامگاه دوشنبه در گفتگو با شبكه خبري العالم تصريح كرد: از آنجايي كه دموكراسي را پذيرفته ايم، بايد همگان و قبل از همه سران نظام كه قدرت را به دست گرفته اند، بر تعامل براساس روش هاي دموكراتيك و تسامح و سعه صدر تا حد ممكن تأكيد داشته باشند و همگان را نيز به چنين رفتارها و روش هايي فرا بخوانند.

العشري با مخالفت با درخواست برخي شخصيت هاي مصري براي دخالت شوراي نظامي به منظور پايان دادن به وضعيت كنوني در كشور، اظهار داشت: اين درخواست ها نشان دهنده نااميدي درباره دستيابي نيروهاي مدني و سياسي و حزب آزادي و عدالت و محمد مرسي به يك راه حل دموكراتيك است.

العشري تأكيد كرد: جبهه نجات ملي (مخالف)، نيروهاي مدني و دولت و در صدر آن شخص محمد مرسي رئيس جمهور، در زمينه برداشت از دموكراسي و درپيش نگرفتن راه حل هاي دموكراتيك در خصوص اختلاف ديدگاهها، مرتكب اشتباهاتي شده اند.

وي افزود: جبهه نجات ملي، با اتخاذ مواضع خود در پي تحميل شروطي است كه در صورت تحقق، نظام كنوني را تقريبا به طور كامل سرنگون مي نمايد. سران اين جبهه خواستار برگزاري مجدد انتخابات رياست جمهوري هستند كه در صورت تحقق اين امر، وضعيت سياسي و اقتصادي كشور وخيم تر و كشور به سوي پرتگاه سقوط سوق داده خواهد شد. علاوه بر اين مصر اعتماد جهانيان در زمينه توانايي براي دستيابي به ثبات و توسعه از دست خواهد داد.
العشري با تأكيد بر ضرورت دستيابي به توافق اجباري از سوي رياست جمهوري و گفتگوهاي مستمر و آزادانه اظهار داشت: بايد در اين گفتگوها مسائل مورد اختلاف مورد بررسي قرار گيرد و جبهه نجات ملي نيز در اين گفتگوها مشاركت نمايد.
وي با اشاره به اینکه جبهه نجات ملي، براي سرنگوني نظام مرسي و رسيدن به قدرت به جاي وي، تلاش مي كند، افزود :  اين در حالي است كه سران اين جبهه پس از سفر جان كري، وزير امور خارجه امريكا به قاهره، دچار اختلاف شدند و عده اي از سران اين جبهه مانند عمرو موسي  با وي ديدار و برخي مانند البرادعي از ديدار خودداري كردند.
Ma.17:41.4

پربیننده ترین خبرها