مذاکرات رژیم صهیونیستی با مصر درباره غزه

مذاکرات رژیم صهیونیستی با مصر درباره غزه
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 11:46

مسئولان امنیتی مصر و رژیم صهیونیستی از چند هفته پیش تاکنون در قاهره درباره اجرای توافقاتی که منجر به توقف تجاوزات این رژیم به باریکه غزه شود ، با یکدیگر مذاکره می کنند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، المنار فلسطین به نقل از منابع خبری عربی و اروپائی گزارش داد: یک هیأت امنیتی صهیونیستی در چند ساعت آینده برای چهارمین بار با مسئولان امنیتی مصر در قاهره مذاکره خواهد کرد و در این مذاکرات دیدگاه رژیم صهیونیستی را درباره چگونگی بازگشایی گذرگاه های باریکه غزه و لغو محاصره چند ساله این منطقه فلسطینی ارائه خواهد داد.
منبع خبری مذکور افزود: گذرگاه های واقع در مرز باریکه غزه با سرزمین های اشغالی 1948 تحت کنترل رژیم صهیونیستی است و گذرگاه رفح واقع در مرز باریکه غزه و مصر تحت کنترل مصر قرار دارد، این در حالی است که ارتش مصر از اواخر سال 2012 عملیاتی را در مرز این کشور با باریکه غزه برای تخریب تونل ها اجرا می کند.
سفر این هیات اطلاعاتی و امنیتی به قاهره هم زمان با سفر جان کری به مصر قابل اهمیت تلقی شده است، به خصوص اینکه وزیر خارجه آمریکا از مرسی خواسته است تا امنیت رژیم صهیونیستی را تضمین کرده و مانع از رسیدن سلاح به مقاومت اسلامی در غزه شود، مساله ای که به نظر می رسد رهبر جماعت اخوان المسلمین حاکم، به خوبی آن را درک کرده باشد و در حال عملیاتی کردن آن است.
به گفته این منابع آگاه، جان کری در مصر با مسئولان این کشور درباره تحولات شبه جزیره سینا خصوصا تخریب تونل ها مذاکره کرده بود.
منابع خبری مذکور پیش بینی کردند که نحوه عملکرد گذرگاه های واقع در مرز باریکه غزه و اراضی اشغالی و گذرگاه رفح در تابستان آینده تغییر کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها