اختلاف در جبهه نجات در مورد شرکت در انتخابات مصر

اختلاف در جبهه نجات در مورد شرکت در انتخابات مصر
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 13:17

تصميم جبهه نجات ملي مصر در تحريم انتخابات پارلماني خشم و نارضايتي شمار زيادي از مسئولان ارشد احزاب ليبرال زير مجموعه اين جبهه را برانگيخت؛ امري كه درباره انفجار اوضاع در دوره آينده هشدار مي‌دهد، چرا كه برخي معتقدند تحريم انتخابات گامي بزرگ در راستاي توانمندسازی اخوان المسلمين براي تسلط بر اركان كشور است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، يك منبع حزب الوفد به روزنامه اليوم السابع گفت: برخي صداها در درون هيئت عالي اين حزب مبني بر مشاركت در انتخابات و عدم تحريم آن به شدت بلند شده است و علاوه برآن برخي از رهبران ارشد حزب نيز تصميم خود را قطعي كرده و تصميم به جدا شدن از موضع جبهه نجات ملي و مشاركت در انتخابات آينده گرفته‌اند كه از جمله آنها محمد عبدالعليم داود و طارق سباق هستند كه جبهه‌اي قوي را در داخل حزب الوفد به منظور فشار بر مخالفان و مشاركت در انتخابات پارلماني تشكيل داده‌اند.
اين منبع افزود: هيئت عالي حزب الوفد با اعضاي كامل خود تصميم گرفت که فرصت ديگري براي بحث درباره مسئله مشاركت در انتخابات پارلماني بدهد و نشستي محرمانه را امروز سه شنبه درپي نشست جبهه نجات در مقر اصلي حزب در منطقه الدقي برگزار كرد تا موضع نهايي خود درخصوص مشاركت را اتخاذ كند، چرا كه برخي معتقدند حزب الوفد نمي‌تواند صحنه را براي پنج سال ترك كند و در نتيجه اين حزب دو گزينه تلاش براي فشار بر جبهه نجات براي تعديل تصميم خود درخصوص تحريم انتخابات يا اعلام ورود جداگانه خود به انتخابات را پيش رو دارد.
يكي از رهبران حزب دموكراتيك مصر كه خواست نامش فاش نشود، گفت: تعدادي از اعضاي هيئت عالي حزب الوفد فشار زيادي به رهبران حزب مي‌آورند كه از تصميم جبهه نجات ملي درخصوص تحريم انتحابات سرباز زند كه در صدر آنها ايهاب الخراط عضو مجلس شوراي كنوني و عضو هيئت عالي حزب الوفد قرار دارد و معتقد است كه تحريم انتخابات جنايتي بزرگ است و باعث تك‌روي گروه حاکم اخوان المسلمين در مصر مي‌شود و همچنين نيروهاي ملي را از مجلس ملت دور مي‌كند و در نتيجه تغييري روي نخواهد داد.
اين منبع گفت: حزب دموكراتيك مصر نيز تصميم گرفت كه نشستي اضطراري را امروز سه‌شنبه در دفتر اجرايي حزب در پي برگزاري نشست جبهه نجات براي بحث درباره ضرورت ورود به انتخابات و عدول از تصميم جبهه نجات برگزار كند.
نشست فوري حزب دموكراتيك مصر قبل از نشست ديگر هيئت عالي اين حزب برگزار مي‌شود كه قرار است شنبه آينده براي بحث درباره همين مسئله برگزار شود.
حزب كنگره به رياست عمرو موسي يكي از احزابي است كه صداها در داخل آن براي ضرورت ورود به مبارزات انتخابات پارلماني و عدم تسيلم شدن در برابر حزب جريان اسلامي بلند شده است زيرا برخي از مسئولان ارشد هيئت عالي اين حزب معتقدند كه انتخابات پارلماني آينده آخرين فرصت براي تغييرات مسالمت آميز است به گونه‌اي كه اكثريت پارلماني آينده مي‌تواند دولت آينده را تشكيل داده و مفاد مورد اختلاف در قانون اساسي بويژه مفاد مربوط به آزاديها را اصلاح كند.
حزب كنگره يكي ديگر از احزابي است كه تصميم گرفت نشستي اضطراري را امروز در پي نشست جبهه نجات ملي براي اتخاذ موضع قاطعي درخصوص مشاركت در انتخابات پارلماني برگزار كند.

پربیننده ترین خبرها