فعال بحرینی: همسایگان عرب غیرت داشته باشند

فعال بحرینی: همسایگان عرب غیرت داشته باشند
سه شنبه 15 اسفند 1391 - 21:12

العالم - سخنگوی خانواده های شهدای بحرینی از همسایگان عرب این کشور دعوت کرد به اخلاق و غیرت عربی بازگردند.

"مکی احمد بوتاکی" روز سه شنبه در گفت وگو با شبکه خبری العالم گفت: این اولین بار نیست که رژیم آل خلیفه از تحویل پیکر یک شهید خودداری می کند زیرا قبلا نیز همین کار را انجام داده است، همچنان که پیکر شهید احمد اسماعیل را بعد از 12 روز به خانواده اش تحویل داد.
ابوتاکی همسایگان عرب بحرین را به بازگشت به اخلاق و غیرت عربی فراخواند و تأکید کرد: برخلاف تصویری که رژیم آل خلیفه از حوادث بحرین در رسانه ها ارائه می دهد، این حوادث زاییده یک اختلاف مذهبی نیست بلکه نتیجه مشکلاتی است که ملت از سوی خاندان مستبد حاکم متحمل شده اند.

ابوتاکی اظهار داشت: می توان مشکلات مردم بحرین با رژیم حاکم را با رنجی که مردم فلسطین از رژیم صهیونیستی می برند مقایسه نمود.
 سخنگوی خانواده های شهدای بحرین با درخواست برای خروج خاندان خلیفه از بحرین تاکید کرد؛ که مردم این کشور آرمان های جنبش انقلابی خود را تا زمان تحقق خواسته هایشان رها نکرده و پس از پیروزی نیز ادامه خواهند داد.
وی با تاکید بر این که رژیم آل خلیفه حق ندارد خانواده های شهدا را از برگزاری مراسم تدفین و عزاداری برای فرزندانشان در شهرهای خود محروم کند، خاطرنشان کرد: مردم بحرین به حیله گری ها و دروغ های رژیم آل خلیفه عادت کرده و می دانند که سران این رژیم به هیچ یک از وعده های خود عمل نخواهند کرد.

رژیم آل خلیفه سرانجام امروز پیکر شهید "محمود الجزیری" را به خانواده اش تحویل داد. مراسم تشییع این شهید بحرینی با حضور گسترده مردم در "نبیه صالح" برگزار شد.

محمود الجزیری در دومین سالگرد انقلاب 14 فوریه در جریان فعالیتهای مسالمت آمیز مردم از فاصله بسیار نزدیک هدف گلوله گاز سمی قرار گرفت و به شدت مجروح شد. الجزیری پس از آن در بیمارستان بستری شد و یک هفته بعد به شهادت رسید. رژیم آل خلیفه تا امروز از تحویل پیکر این شهید به خانواده اش خودداری می کرد.


3/5- tok

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها