کارشناس مؤسسه سیاست های خارجی آمریکا:

تروریست های سوری، حاکمیت عراق را نقض کردند

تروریست های سوری، حاکمیت عراق را نقض کردند
چهارشنبه 16 اسفند 1391 - 18:26

العالم - یک کارشناس آمریکائی حمله گروهی از تروریست های سوری به نظامیان ارتش سوریه در خاک عراق را نقض حاکمیت این کشور دانست و خواستار توجه جدی جامعه بین الملل به این رویداد شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، اوایل این هفته پس از حمله گروهی از تروریست های سوری به یک پایگاه نظامی در مرز عراق، شماری از نظامیان سوریه و کارمندان اداری به خاک عراق پناهنده شدند؛ عراق پس از پناه دادن این افراد برای تحویل آنها به دولت سوریه اقدام کرد و در حالی که شماری از نظامیان عراقی کاروان نظامیان سوری را همراهی می کردند، هدف حمله تروریست های سوری در خاک عراق قرار گرفتند که در این حمله دست کم 42 نظامی سوری به همراه 7  نظامی عراقی کشته شدند.

"مایک لین" کارشناس مؤسسه سیاست های خارجی آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری العالم، از جامعه بین الملل خواست این موضوع را جدی بگیرد و افزود: جامعه جهانی باید برای برقراری امنیت و همچنین حل بحران سوریه تلاش کند.

وی افزود: در این حمله حاکمیت عراق نقض شد و تروریست ها تلاش می کنند با چنین اقداماتی کشورهای دیگر را درگیر بحران سوریه کنند.

کارشناس مؤسسه سیاست های خارجی آمریکا با اشاره به بی طرفی دولت عراق در قبال بحران سوریه، گفت: دولت آمریکا باید حمله به نظامیان سوری مجروح در استان الانبار عراق را محکوم می کرد اما واشنگتن معمولا در صدور چنین بیانیه هایی تعلل می کند.

لین، اظهارات اخیر مقامات آمریکایی را نشانه حمایت آموزشی و تسلیحاتی از مخالفان سوری دانست و افزود: برای اولین بار است که واشنگتن علنا می گوید از مخالفان سوری حمایت آموزشی و تسلیحاتی خواهد کرد.

کارشناس مؤسسه آمریکائی سیاست های خارجی، واشنگتن را به تعامل دوگانه با مسائل جهانی متهم کرد و گفت: آمریکا نمی خواهد اسرائیل دچار تاثیرات سوء بحران سوریه باشد و هم اکنون به مرحله پس از بشار اسد فکر می کند.

5-21:49

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها