جهت واگذاری کرسی سوریه صورت گرفت

شرط گذاری اتحادیه عرب برای ائتلاف دوحه

شرط گذاری اتحادیه عرب برای ائتلاف دوحه
چهارشنبه 16 اسفند 1391 - 19:54

وزراي خارجه عرب با اعطاي كرسي سوريه در اتحاديه عرب به ائتلاف سوري مخالف با شرایطی چند، موافقت کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم در حالی که در نشست اخیر وزرای خارجه اتحادیه عرب مساله فلسطین و شهرک سازی صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی عملاً به حاشیه رفته بود، با فشارهای قطر و عربستان سعودی، قرار بر آن شد که کرسی سوریه در اتحادیه به ائتلاف مخالفان – موسوم به ائتلاف دوحه-  و در صورت اعمال برخی اصلاحات در ساختار و تشکیل یک ائتلاف فراگیر، واگذار شود.
قطر و عربستان که از گروه‌های تروریستی و شورشی در سوریه حمایت مستقیم مالی و نظامی می‌کنند پیش از این با هزینه‌ای هنگفت مقدمات اخراج سوریه از این اتحادیه را فراهم کردند و در مرحله فعلی نیز الالش کردند تا کرسی این کشور را به مخالفان نظام سوریه بدهند.

نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب پس از پایان نشست روز سه شنبه وزرای خارجه عرب در قاهره تاکید کرد که مخالفان سوری هنوز صلاحیت دستیابی به کرسی سوریه در این اتحادیه را ندارند.
کارشناسان سیاسی بر این باورند که این اقدام یک رفتار سیاسی و عصبی است و هیچ تاثیری بر تحولات سوریه نخواهد داشت، چرا که پیش از این نیز تعلیق عضویت سوریه در سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب هیچ تاثیری بر این روند نداشت.
قطر و عربستان که در طول دو سال گذشته موفق به سرنگونی نظام حاکم بر سوریه نشده‌اند، در حالی این اقدام را صورت داده‌اند که در عرصه نظامی نیز بر کمک‌های خود به شورشیان افزوده و تلاش دارند دستکم دستاوردی نظامی برای این گروه‌ها رقم بزنند.

پربیننده ترین خبرها