رئیس حزب وفاق ملی مصر، تشریح کرد:

جاه طلبی جهانی اخوان المسلمین مصر

جاه طلبی جهانی اخوان المسلمین مصر
چهارشنبه 16 اسفند 1391 - 20:08

العالم، قاهره - رئیس حزب وفاق ملی مصر گفت: چارچوب فعالیت اخوان المسلمین فرامرزی است و این گروه به دنبال زیر سلطه در آوردن جهان است.

"محمد رفعت" به شبکه خبری العالم، گفت: جماعت اخوان المسلمین در چارچوبی بین المللی و فرامرزی فعالیت می کند و با گسترش فعالیت خود در سراسر کره زمین، اعتقاد دارند که جهان باید تسلیم آنها باشد.

وی افزود: اخوان المسلمین دیدگاه دو قطبی دارد؛ یک قطب را هواداران این جنبش تشکیل داده و قطب دیگر دشمنانی هستند که باید نابود شوند؛ این تفکر بسیار خطرناک است.

گفتنی است که سیاست خودی و غیر خودی را پیش از این نیز بوش پسر هنگام اشغال افغانستان و عراق اعلام کرده بود، سیاستی که باعث شد تا بسیاری از جهانیان از آمریکا بریده و از این سیاست احمقانه انتقاد کنند، اما به نظر می رسد که اخوانی ها از این مساله درس نگرفته اند.

رئیس حزب وفاق ملی مصر در ادامه به تاریخچه اخوان المسلمین در امارات متحده عربی اشاره کرد و گفت:  برخی اعضای این سازمان از دهه 60 به امارات سفر کردند؛ همچنین دانشجویان اماراتی در دهه های 60 و 70 در مصر تحصیل کردند و پس از بازگشت به کشورشان در پی آغاز انقلاب های عربی در سال 2011 درخواست هایی برای بازسازی ساختار سیاسی نظام امارات مطرح کردند، پس از تحقیقات مشخص شد که اعضای یک جمعیت وابسته به اخوان المسلمین مصر، این درخواست ها را مطرح کرده اند.

وی درباره بحران مصر و امارات، گفت: روابط مصر و امارات از اوایل ژانویه 2013 پس از بازداشت 10 تبعه مصری عضو اخوان المسلمین در امارات متشنج شد؛ این افراد برای انتقال تجربه خود در حوزه تظاهرات و شوراندن مردم علیه نظام حاکم به این کشور سفر کرده بودند.

رفعت در پایان به تظاهرات گسترده در مصر علیه حکومت اخوان المسلمین اشاره کرد و گفت: این که برخی می گویند مخالفان مصری شکست خورده اند، حرفی  تمسخر َآمیز است، زیرا اگر اخوان المسلمین در حکومت بر مصر موفق بود، شهرهای مصر به صحنه تظاهرات گسترده برای سرنگونی دولت اخوان المسلمین تبدیل نمی شد.

6-14:15

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها