مصر بر فعال سازي مجدد روابط با عراق تاكيد كرد

مصر بر فعال سازي مجدد روابط با عراق تاكيد كرد
پنج‌شنبه 17 اسفند 1391 - 10:46

يكي از مسوولان ارشد حزب آزادي و عدالت شاخه سياسي اخوان المسلمين مصر، براهميت ادامه پيوند با دولت كنوني عراق و ايجاد اهرم هاي همكاري و تكامل اقتصادي تاكيد كرد.

"جمال تاج الدين" روز پنجشنبه درگفتگو با شبكه خبري العالم، با تمجید از سفر اخير "هشام قنديل" نخست وزير مصر به بغداد اظهار داشت: اين سفر در چارچوب اهميت وحدت بين كشورهاي عربي در سايه شرايط كنوني صورت مي گيرد.
وي افزود: نتايج سفر در سطح سياسي نوعي پيوند سياسي و اقتصادي را ايجاد كرد و طرح هاي مشترك بين قاهره و بغداد را مطرح كرده و مورد بحث و بررسي قرار داد و اين امر از نظر دو كشور بسيار مهم است.
تاج الدين خاطرنشان کرد: عراق كشوري دوست و برای همه مصری ها عزیز است.

تاج الدین تأکید کرد: دوره آينده شاهد كميته هاي مشترك زيادي بين عراق و مصر به منظور طرح هاي اقتصادي بزرگ بين دو كشور خواهد بود و اين طرح ها ممكن است در نيمه سال آينده فعال شوند.

اين مسوول ارشد حزب آزادي و عدالت مصر بر لزوم وحدت بين كشورهاي عربي بويژه در شرايط كنوني منطقه تاكيد كرد و خواهان وحدت اقتصادي و سياسي شد.

وي خاطرنشان كرد: همگان به وحدت اقتصادي بين كشورهاي عربي نياز داريم تا بتوانيم با بلوك هاي بزرگ اقتصادي خواه در سطح اروپايي يا آسيايي رقابت كنيم و ما بيشترين امكانات و منابع طبيعي و اقتصادي را در اختيار داريم كه به كشورهاي عربي اجازه مي دهد با يكديگر به تكامل برسند.

تاج الدين همچنین تاكيد كرد، كشورهاي عربي بايد براي ارايه امكانات خود به ساير كشورها در چارچوب بازار جهاني براي تقويت اقتصادهاي خود تلاش كنند.

نخست‌وزیر مصر روز دوشنبه (14 اسفند ماه 1391) به همراه 6 وزیر کابینه خود و هیات همراه به بغداد سفر کرد.
هشام قندیل در رأس یک هیات بلندپایه شامل وزرای خارجه، نفت، برق، نیروی انسانی، صنایع و تجارت خارجی و برنامه‌ریزی و همکاری‌های بین‌المللی و همچنین هیئتی از بازرگانان شامل بیش از 60 نفر، عازم بغداد شد.

قندیل در این سفر با مقامات ارشد عراق دیدار و درباره مسائل تجاری و اقتصادی از جمله کارگران مصری مقیم عراق و دستمزدهای آنها بحث و گفت‌وگو کرد.

پربیننده ترین خبرها