زره پوشهاي انگليس چگونه به مخالفان سوريه مي رسد

زره پوشهاي انگليس چگونه به مخالفان سوريه مي رسد
پنج‌شنبه 17 اسفند 1391 - 15:36

مسكو(العالم)- ديپلمات سابق روس با اشاره به نحوه رسیدن زره پوشهاي انگليسي به دست مخالفان سوري و ارسال سلاح هاي ضد هواپيما و ضد تانك براي آنان، آمريكا را به اصرار برای اجرای طرح براندازی نظام سوريه با استفاده از زور متهم كرد.

"ويچسلاو موتوزوف" روز پنجشنبه در گفت وگو با شبكه العالم، قطر و كشورهاي منطقه را ابزار دست آمريكا در بحران سوریه توصيف كرد و گفت: موضع آمريكا و همپيمانانش درباره حل مسالمت آميز و گفت وگو دروغ  و سرپوشي بر مسلح سازي و آموزش ترورسیتها و اعزام آنها به سوريه زير نظر سازمان سيا است.   
موتوزوف گفت: نمي توان كساني را كه سلاح در دست گرفته و با موشكهاي ضد هواپيما، تانك و مسلسل هاي سنگين به سوي نیروهای ارتش شليك مي كنند، ميانه رو و تندرو ناميد.
وي ادامه داد: اين موارد نشان مي دهد آمريكا در انديشه غيرقانوني سرنگون ساختن نظام سوريه به هر قيمت ممكن و با استفاده از زور و فشارهاي خارجي است. 
اين ديپلمات سابق روس با اشاره به اعزام تروریست از مناطق مختلف دنیا به سوریه خاطرنشان كرد: مخالفان سوري، فقط از اين كشور نيستند بلكه صدها تبعه چچن از طریق تركيه وارد سوريه شده اند، و در جنگ شركت دارند. اين موضوع نشانه اعطاي مجوز رسمي از سوي آمريكا و همپيمانان آنها براي چنين اقدامي است.
موتوزوف يادآور شد: عناصر سازمان جاسوسي آمريكا در تمام اردوگاه هاي آوارگان و مراكز آموزشي در تركيه حضور دارد، لذا كساني كه مخالفان ميانه رو و تندرو نام دارند، تحت نظر آمريكا هستند.  
موتوزوف تأکید کرد: اين موضوع نشانه مخالفت آمريكا با راه حل مسالمت آميز و گفت وگوي سياسي است.  
اين ديپلمات سابق روس گفت: آمريكا و شركتهاي بزرگ مانند مكدونالد داگلاس و روچيلد كورپوريشن در پس پرده (جنگ سوریه) قرار داشته و اسناد ويكي ليكس حاكي از آن است.
وي با اشاره به ارسال زره پوشهاي انگليسي به سوریه از طريق تركيه، خاطرنشان کرد: درحالیکه افراد مسلح 20 نيروي حافظ صلح را در جولان به گروگان گرفته اند، اتحاديه عرب به دنبال بخشیدن كرسي سوريه به مخالفان است.
MKH-6-21:42

پربیننده ترین خبرها