استقرار نیروهای عراقی در مناطق هم‌مرز با سوریه

استقرار نیروهای عراقی در مناطق هم‌مرز با سوریه
پنج‌شنبه 17 اسفند 1391 - 19:07

درپی بروز برخی حوادث در مناطق مرزی عراق و سوریه، دولت عراق شماری از نیروها و تجهیزات نظامی خود را برای افزایش نظارت و کنترل، به این مناطق اعزام کرد.

به گزارش روز پنج شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "محمد العسکری" سخنگوی وزارت دفاع عراق گفت: گذرگاه "ربیعه" (شمال غربی عراق)  به دلیل حوادث چند روز قبل، از طرف سوریه بسته است.
چند روز پیش درگیری‌های شدیدی بین نیروهای ارتش سوریه و عناصر مسلح در این گذرگاه روی داد. این گذرگاه از طرف سوریه "الیعربیه" نام دارد.
العسکری گفت: گروهی از نیروهای ذخیره با تجهیزات نظامی به این منطقه اعزام شدند، مناطق مرزی نیز از هوا کنترل می شود و اتاق عملیات و فرماندهی ارتش نیز این مناطق را زیر نظر دارند.
وی تأکید کرد: دولت عراق هیچگاه اجازه نمی‌دهد تحرکات مرزی به امنیت کشور ضربه بزند.
سخنگوی وزارت دفاع عراق خاطرنشان کرد: نیروهای عراقی در بالاترین وضعیت خویشتنداری قرار دارند، و هیچگاه وارد خاک سوریه نشده اند؛ ولی برخی به دنبال آن هستند که نیروهای مسلح عراق را به بحران سوریه بکشانند.
نیروهای ارتش سوریه جمعه گذشته موفق شدند گذرگاه "الیعربیه" را از وجود عناصر مسلح پاکسازی کنند. شنبه گذشته نیز درگیری‌های شدیدی در این گذرگاه روی داد که در پی آن شماری از نیروهای سوریه برای درمان به عراق منتقل شدند.
شنبه گذشته همچنین یک سرباز عراقی در جریان این درگیری ها کشته شد. در همین روز پس از گرفتار شدن گروهی از سربازان سوری در غرب عراق در کمین تروریستها، 48 نفر از نیروهای سوری کشته شدند. مجروحان نیز پس از درمان به کشورشان بازگشتند.
وزارت دفاع عراق اعلام کرد یک گروهک تروریستی پس از نفوذ به خاک عراق از سوریه، دست به این اقدام تروریستی زد.

پربیننده ترین خبرها