اعتراض وفاق به روند گفت وگوها در بحرین

اعتراض وفاق به روند گفت وگوها در بحرین
پنج‌شنبه 17 اسفند 1391 - 21:16

رئیس شورای مرکزی جمعیت وفاق بحرین، رژیم آل خلیفه را به برگزاری مذاکرات صوری و فرار از مطالبات مردم متهم کرد .

"جمیل کاظم" روز پنجشنبه در گفت و گو با شبکه العالم اظهار داشت: جلسه گفتگوی دیروز (چهارشنبه) با مساله ای شروع شد که اصلا مورد توافق نبود .
وی افزود: قرار بر این بود که در این مذاکرات پیش نویسی از دیدگاههای معارضان و موافقان حکومت تهیه شود، ولی مسئول برگزاری مذاکرات موضوعاتی مانند قوه مقننه، مجریه، قضائیه و نظام انتخاباتی را بدون این که به سازوکار و اصول آنها اشاره ای کند، در متن پیش نویس ذکر کرده بود.
جمیل کاظم با اشار به حذف دو سوم از دیدگاه های مطرح شده در جلسات گفت وگو، خاطرنشان کرد: مقامات با این اقدامات تلاش می کنند با نادیده گرفتن حق مردم در برگزاری همه پرسی  و خودداری از حضور مهره های اصلی حکومت، این گفت وگوها را به صورت نمایشی برگزار کنند.

وی با بیان اینکه گروه های انقلابی روند مذاکرات را نمی پذیرند، تأکید کرد: این گروه ها به منظور ارایه نظر درباره ساز وکارها و  برای بازگرداندن امور به شکل واقعی خود، گروه کوچکی تشکیل داده اند.
جمیل کاظم بااشاره به پافشاری آل خلیفه برای برگزار کردن صوری گفتگوها در 6 جلسه گذشته تاکید کرد؛ پادشاه اگر قصد ایجاد تغییر داشته باشد نیازی به برگزاری این گفتگوهای صوری نخواهد بود.
 


MKH-7-13:44

پربیننده ترین خبرها