پارلمان اروپا به اظهارات نمایندگان آل‌خلیفه اعتماد نکرد

پارلمان اروپا به اظهارات نمایندگان آل‌خلیفه اعتماد نکرد
جمعه 18 اسفند 1391 - 08:04

پارلمان اروپا با تشکیک در اظهارات نمایندگان رژیم بحرین از آنها خواست ادعاهای خود را اثبات کنند.

خبرنگار شبکه العالم از بروکسل گزارش داد، کمیسیون فرعی حقوق بشر پارلمان اروپا در نخستین جلسه پس از سفر کمیته حقیقت یاب هیأت اروپایی به بحرین، با تشکیک در اظهارات نمایندگان رژیم بحرین در این جلسه مبنی بر خوب بودن اوضاع این کشور، از آنها خواست ادعاهای خود را اثبات کند.
این کمیسیون از رژیم بحرین خواست علاوه بر آغاز گفت و گوی ملی فراگیر، همه بازداشت شدگان سیاسی را آزاد کند.
این جلسه نشان داد که کشورهای اروپایی در خصوص تعامل با حوادث بحرین بایکدیگر اختلاف نظر دارند؛ با وجود تلاش راستگرایان برای جلب رضایت هیأت بحرینی، دیگر اعضا با مطرح کردن انتقادهایی شدید، درباره عملی شدن وعده‌های دولت بحرین و همچنین توقف روند تغییر در این کشور ابراز تأسف و ناامیدی کردند.
در این بین با وجود مطرح شدن درخواستهایی برای اجرای توصیه‌های کمیته مستقل حقیقت‌یاب و اجرای گفت وگوی ملی فراگیر و آشتی‌ملی برای ایجاد یک نظام سیاسی جدید مطابق با مطالبات مخالفان، بسیاری از حاضران این جلسه درخصوص درستی اظهارات هیأت پارلمانی بحرین درباره اوضاع این کشور ابراز تردید کردند.
"پیتر استاستنی" از نمایندگان پارلمان اروپا پس از پایان جلسه به خبرنگار العالم گفت: درباره درستی اظهارات هیأت پارلمانی بحرینی تردید داریم؛ باور نمی کنیم که اوضاع بحرین خوب است .. آنها باید اظهارات خود را اثبات کنند.
کمیسیون فرعی حقوق بشر پارلمان اروپا همچنین در این جلسه به حجم اختلافات در گفت وگوهای بحرین و از جمله آنها عملی نشدن مطالبات مخالفان درخصوص حضور نماینده پادشاه در گفت وگوها اشاره کرد.
"عبدالحکیم الشمری" عضو هیأت نمایندگان بحرینی در مصاحبه با خبرنگار العالم تأکید کرد: پادشاه به وزیر دادگستری توصیه کرد که گفت و گوی ملی را برای تکمیل فرایند سیاسی برگزار کند.. اما در این دعوت پادشاه درخواستی مبنی بر ضرورت حضور نماینده ای از سوی پادشاه وجود نداشت.
الشمری مدعی شد: اگر (در گفت وگوها) درباره 20 درصد توافق نشده، بنابراین 80 درصد از مطالب مورد توافق بوده است.
"عیسی الکوهجی" عضو هیأت پارلمانی بحرین نیز پس از پایان این جلسه به خبرنگار العالم گفت: همه انتقادات امروز سازنده بود.
هیأت پارلمانی بحرین با وجود آماده کردن پاسخ‌هایی، در برابر انتقادهای اروپا و از جمله آنها صدور حکم زندان درحق الخواجه و دیگر فعالان بحرینی ناتوان بود؛ پارلمان در این جلسه از رژیم بحرین خواست همه بازداشت شدگان سیاسی را فورا آزاد کند.

پربیننده ترین خبرها