بحران انساني در استان مرزي يمن

بحران انساني در استان مرزي يمن
جمعه 18 اسفند 1391 - 11:41

العالم، صعده - در پی تداوم خشونت ها در یمن و بی توجهی دولت به معیشت مردم در استان صعده یمن، مردم این استان برای تامین نیازهای ضروری خود از جمه آب آشامیدنی، برق و دسترسی به راه های ارتباطی با مشکلات فراوانی مواجه شده اند.

خبرنگار شبکه العالم روز جمعه از استان صعده گزارش داد: تداوم خشونت ها و بی توجهی دولت به حل مشکلات استان صعده، ساکنان این منطقه را با مشکلات فراوانی مواجه کرده است.

یک شهروند یمنی به خبرنگار العالم، گفت: اهالی این استان به ویژه ساکنان منطقه "مران" از آب باران برای تامین نیازهای خود استفاده می کنند و اکنون در پی کاهش شدید نزولات جوی با خشکسالی مواجه شده اند.

آنها مجبورند با پرداخت مبالغ هنگفت از منطقه "تهامه" آب تهیه کنند.

این شهروند یمنی خاطرنشان کرد: مراتع در شهرهای " شدا " و "ملاحیط" از گیاهان خاردار پوشانده شده است و این پوشش طبیعی دامداری را نابود کرده است.

یکی دیگر از شهروندان یمنی در شهرستان " شدا" در مصاحبه با خبرنگار العالم تأکید کرد: تنها خط لوله آب در این منطقه با همت مردم برای انتقال آب از تهامه به مران احداث شده است و دولت هیچ نقشی در احداث این خط لوله نداشته است.

 کمبود شدید آب در شهرهای مران و "رازح" زنان خانه دار را مجبور کرده تا از مناطق دوردست و پر خطر آب تهیه کنند؛ این دو شهر در مناطق کوهستانی و خشک صعده واقع شده .

ساکنان مناطق کوهستانی صعده  در سایه بحران کم آبی، بارش اندک و محدودیت شدید منابع زیرزمینی و مهمتر از همه  نبود برنامه دولت برای برطرف کردن مشکلات در شرایط دشواری به سر می برند.

علاوه بر آب، نبود نیروی برق و عدم دسترسی به راه های مواصلاتی و ناامنی نیز مشکلات مردم صعده را دو چندان کرده است.

در کنار این مشکلات، ارتش یمن با هماهنگی رژیم آل سعود به بهانه های مختلف به شیعیان در استان صعده یمن حمله می کند.

 

 

16:59

 

 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها