ماجرای فرار 12‌جوان سوری از زندان تروریستها

جمعه 18 اسفند 1391 - 12:36

7 نفر از جوانان شهر "نبل" در حومه "حلب" که چند ماه قبل به دست گروه‌های تروریستی ربوده شده بودند، توانستند از دست آنها فرار کنند.

خبرنگار شبکه العالم روز جمعه گزارش داد، 12 نفر از جوانانی که حدود 4 ماه قبل از سوی عناصر مسلح ربوده شده بودند، توانستند سرانجام از دست این تروریستها بگریزند؛ البته چند روز بعد عناصر مسلح چند تن از آنها را به دام انداختند.
یکی از جوانان به نام "محمود" در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: پس از ربوده شدن به دست عناصر مسلح، آنها ما را مورد ضرب و شتم و توهین قرار دادند.
وی افزود: در زندان علاوه بر شکنجه، به دین و مذهب و عقاید ما توهین می کردند؛ آنها به ما می گفتند که "کافر" هستیم. آنها همچنین از ما در نقل و انتقال دارو و کالاهای سرقت شده استفاده می کردند.
یکی دیگر از این جوانان خاطرنشان کرد: پس از تحمل شکنجه و ضرب و شتم، نقشه ای را برای فرار از دست آنها طرح ریزی کردیم.
این جوانان تأکید کردند که پس از فرار از پنجره بازداشت‌گاه ناگهان عناصر مسلح که متوجه آنها شده بودند به سوی آنها تیراندازی کردند. آنها سپس سه روز با پای برهنه در باران و سرما سرگردان شدند. در جریان این فرار 5 نفر از جوانان سوری دوباره به دام عناصر مسلح افتادند و فقط 7 نفر توانستند از دست تروریستها فرار کنند و به خانه خود بازگردند.
یکی از این جوانان به خبرنگار العالم گفت؛ برادرش در جریان این فرار به همراه یک نفر دیگر به بقیه کمک کردند تا از دیوار زندان بالا بروند، ولی آن دو نتوانستند فرار کنند و بار دیگر به دست تروریستها افتادند. وی تأکید کرد که چند روز بعد مطلع شد برادرش زیر شکنجه کشته شده است. عناصر مسلح پیکر وی را در ورودی این شهر رها کردند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها