کارشناس انگلیسی: سیاست غرب نفاق آمیز است

کارشناس انگلیسی: سیاست غرب نفاق آمیز است
جمعه 18 اسفند 1391 - 15:07

کارشناس انگلیسی، غرب را به اتخاذ سیاست های نفاق آمیز در قبال جمهوری اسلامی ایران متهم کرد و گفت غربی ها در مذاکرات با ایران جدی نیستند.

"کریس بامبری" روز جمعه در مصاحبه با شبکه العالم گفت: ایران در دستیابی به توافق با گروه 1+5 جدی است، اما غربی ها در هر مذاکره با ایران درخواست های جدیدی را مطرح می کنند.
به گفته این کارشناس انگلیسی، دستیابی به راه حل درباره موضوع هسته ای ایران امکان پذیر است، زیرا ایران پیوسته تاکید کرده که به دنبال بمب اتمی نیست و با توجه به فتوای مقام معظم رهبری، سلاح هسته ای را حرام می داند.
کریس بامبری خاطرنشان کرد که اتهامات غرب بر ضد ایران مبنی بر تلاش برای دستیابی بمب اتمی عامل اصلی نفاق در تعامل غرب با ایران است.
این کارشناس انگلیسی یادآور شد که آمریکا، فرانسه و انگلیس به زرادخانه های عظیمی مجهز هستند و حتی امکانات لازم برای تولید بمب هسته ای را در اختیار رژیم صهیونیستی قرار داده اند، و هیچ کس این رژیم را به دلیل داشتن زرادخانه هسته ای تحریم نکرده است.
وی با اشاره به تحریم های غرب علیه ایران، گفت: سیاست های دوگانه غرب نشان می دهد که قوانین مورد نظر آنها تنها علیه ایران اجرا می شود و خود که میلیاردها دلار برای تولید بمب اتمی هزینه می کنند، از این قوانین مصون هستند.
این نویسنده و کارشناس انگلیسی تحریم و تهدیدات نظامی در منطقه خلیج فارس را تنها با هدف اعمال فشار بر نظام ایران دانست و گفت، پیروزی انقلاب اسلامی و سرنگونی رژیم شاهنشاهی ضربه ای تحقیر آمیز برای آمریکا بود.
بامبری با تأکید بر ضرورت تعامل واقع بینانه آمریکا با ایران افزود: آمریکا حامی رژیم شاه و عامل کودتای نظامی در سال 1953 بود، و پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به دشمنان این کشور کمک های زیادی کرده است؛ با این وجود می داند که ایران، امروز کشوری قدرتمند است و با روش مقابله با واشنگتن آشنایی دارد.
کریس بامبری خاطرنشان کرد که نخست وزیر رژیم صهیونیستی تمایل زیادی به حمله به ایران دارد و تلاش می کند اوباما را در این راستا با خود همسو کند؛ چون به تنهایی توانایی حمله به تاسیسات هسته ای ایران را ندارد، ولی اوباما تسلیم این خواسته نتانیاهو نخواهد شد.
کریس بامبری ابراز امیدواری کرد که مذاکرات ایران با گروه 1+ 5 به نتیجه برسد.

7-19:45


 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها