"افتخار"ی که اردوغان از آن محروم ماند

جمعه 18 اسفند 1391 - 17:29

دمشق، العالم - سردبیر نشریه تشرین سوریه ضمن تاکید بر مخالفت اکثریت مردم ترکیه با سیاست های ضد سوری "رجب طیب اردوغان"، سفر هیات حزب جمهوری خواه خلق ترکیه به دمشق را ستود.

"محیی الدین محمد" روز جمعه در گفت وگو با شبکه خبری العالم، با اشاره به مخالفت 70 درصدی مردم ترکیه از سیاست های ضد سوری اردوغان، گفت: دیدار هیاتی از حزب جمهوری خواه خلق ترکیه از سوریه نشانگر اختلاف مردم و احزاب ترکیه با سیاست های اشتباه ضدسوری نخست وزیر این کشور است.

وی افزود: پس از آغاز بحران سوریه (24 ماه گذشته)، هیات های زیادی از ترکیه به دمشق سفر کرده اند، اما این هیات از همه بلندپایه تر بوده است.
سردبیر روزنامه تشرین خاطرنشان کرد: مردم ترکیه می دانند که اردوغان مجری طرح آمریکایی- صهیونیستی در سوریه است، از این رو دیگر تاب تحمل سیاست های "تروریسم محور" اردوغان را ندارند.
 محمد تصریح کرد: اردوغان بیهوده سعی می کند چهره واقعی خود را در پس پردۀ شفاف "دموکراسی" پنهان کند، اما نظرسنجی های اخیر نشان داد که او در انتخابات آینده شانس زیادی نخواهد داشت و دلیل این امر نیز سیاست های اشتباه وی است.
سردبیر نشریه تشرین سوریه افزود: نخست وزیر ترکیه تصور می کرد که دولت سوریه ظرف سه ماه سقوط خواهد کرد و "افتخار" سرنگونی یک نظام مخالف آمریکا و رژیم صهیونیستی به او خواهد رسید، اما پایداری ملت سوریه و حمایتشان از حکومت این کشور و افشای جنایات گروه هایی که از مردم به عنوان سپر انسانی استفاده می کنند، باعث ناکامی اردوغان شد.
وی در خاتمه با اشاره به پیچیده شدن اوضاع سوریه در اثر دخالت های کشورهای آمریکا، رژیم صهیونیستی، ترکیه، قطر و عربستان تاکید کرد: دشمنان سوریه برای حمایت از تروریسم در سوریه و ناامن کردن منطقه با یکدیگر تبانی کرده و از هیچ اقدامی فروگذاری نمی کنند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها