روحانی بحرینی:

شیخ قاسم: نتایج مذاکرات به همه پرسی گذارده شود

شیخ قاسم: نتایج مذاکرات به همه پرسی گذارده شود
جمعه 18 اسفند 1391 - 21:02

العالم - شيخ "عيسى أحمد قاسم" با تاکید بر این که اصلاح وضعیت کنونی بحرین به عملکرد رژیم آل خلیفه بستگی دارد، گفت: مقامات رژیم بحرین درصدد به شکست کشاندن مذاکرات با انقلابیون هستند.

به گزارش شبکه خبری العالم شیخ عیسی قاسم در خطبه های نماز جمعه امروز مسجد امام صادق (ع) در منطقه "الدرّاز" بحرین، گفت: با وجود زندانی بودن بسیاری از بازداشت شدگان در جریان اعتراض های مردمی در بحرین، اصلاحات ادعایی رژیم آل خلیفه هیچ معنا و مفهومی ندارد.

وی با اشاره به این که مردم بحرين در حال حاضر به علت متحمل شدن فشارهای همه جانبه با وضعیتی بغرنج روبرو هستند، افزود: مردم بحرین صبورانه راه خود را تا رسیدن به خواسته هایشان ادامه خواهند داد.

روحانی برجستۀ بحرینی با اشاره به این که گفت وگوهای گروه‌های انقلابی با رژیم بحرین از ماه گذشته و چند روز پیش از دومین سالگرد انقلاب بحرین، به دعوت حمد بن عیسی آل خلیفه شاه بحرین در منامه پایتخت بحرین آغاز شده افزود: رژیم آل خلیفه می داند که خودش منشأ همه مشکلات است و خود باید به دنبال راه حلی برای این مشکلات باشد، این درحالی ست که هیچ اقدامی در این زمینه انجام نمی دهد و امکان بی نتیجه بودن مذاکرات - همانند گفت وگوهای سال 2011 - وجود دارد.

وی برگزاری همه پرسی درباره نتایج این گفت وگوها را از پیش شرط های اولیه انقلابیون برشمرد و بیان داشت: وضعیت در بحرین به گونه ای است که شهروندان مورد هتک حرمت قرار می گیرند و به مساجد و حسینیه ها و نمازگزاران تعرض می شود و اقداماتی با هدف فتنه انگیزی میان مردم و مصادره آزادی ها و لغو تابعیت های ثابت شهروندان و اهانت های مکرر به آنان صورت می گیرد که همه این اقدامات ناشی از سیاست های سرکوبگرانه رژیم آل خلیفه و بی توجهی آن ها به خواسته های مردم است.

این روحانی بحرینی، سرکوب شدید راهپیمایی های مردمی از سوی نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه و تعقیب مردم و حمله به آنان حتی در داخل منازل را از جملۀ این اقدامات سرکوبگرانه دانست.

شيخ عیسی قاسم، بی توجهی مقامات رژیم بحرین به بهبود اوضاع کشور و گام برداشتن در مسیر به شکست کشاندن همۀ فرصت ها، از جمله گفت وگوهای فعلی را دور از منافع ملی و عقل و دین دانست.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها