پس از باشگاه افسران؛

مقر فدراسیون فوتبال مصر هم در آتش سوخت

شنبه 19 اسفند 1391 - 16:34

العالم - ساعاتی پس از این که معترضان مصری، باشگاه افسران پلیس را به آتش کشیدند، ساختمان فدراسیون فوتبال مصر هم در آتش سوخت.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پس از تأیید حکم اعدام و زندان متهمان پرونده جنایت بازی فوتبال در شهر پورت سعید مصر بین الاهلی و المصری، گروهی از هوادران تیم الاهلی به خیابان های قاهره ریخته و دست به آشوب و اغتشاش زدند و با یورش به باشگاه افسران پلیس در منطقه "الجزیره" در مرکز قاهره ساختمان آن را آتش زدند.
دادگاه جنایی مصر امروز با تأیید حکم اعدام 21 تن از متهمان پرنده استادیوم پورت سعید، حکم بقیه متهمان را قرائت کرد؛ در این حکم 18 تن با تخفیف مواجه شدند و دادگاه 28 تن را تبرئه کرد.

آتش نشانان در حال تلاش برای مهار آتش سوزی در ساختمان فدراسیون فوتبال هستند.

فدراسیون فوتبال مصر در همان خیابانی واقع شده است که باشگاه افسران پلیس قرار دارد. پس از آتش سوزی گسترده ساختمان فدراسیون فوتبال مقامات این فدراسیون جلسه ای اضطراری تشکیل دادند.

تماشاگران مسابقه فوتبال تیم‌های "المصری" و "الاهلی" در شهر پورت سعید، شامگاه چهارشنبه 1 فوریه 2012 پس از پایان مسابقه با ورود به زمین بازی، با بازیکنان درگیر شدند که بر اثر این درگیری نزدیک به 80 تن کشته و هزار نفر زخمی شدند.
بهمن گذشته با اعلام حکم اولیه دادگاه در خصوص این 21 متهم، آشوب سراسر شهر پورت سعید را فرا گرفت و از آن زمان این شهر همچنان نا آرام است و تا کنون ده‌ها تن کشته و زخمی شده اند.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها