آغاز تحقیق درباره علل مرگ صندوقچه اسرار مبارک

آغاز تحقیق درباره علل مرگ صندوقچه اسرار مبارک
شنبه 19 اسفند 1391 - 18:35

دادستان کل مصر، دستور آغاز بررسی و تحقیق درباره علل مرگ عمر سلیمان، رییس پیشین سازمان اطلاعات مصر و "صندوقچه اسرار" حسنی مبارک را صادر کرد.



به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، طلعت عبدالله دادستان کل مصر این دستور را بر اساس دادخواست تسلیمی از سوی یک فعال سیاسی به نام رمضان عبدالحمید الاقصری صادر کرده است.
الاقصری در دادخواست خود به شماره 2926، با استناد به  مصاحبه حسنی مبارک با روزنامه الانباء مصر که در 19 فوریه 2013 (اول اسفند ماه) منتشر شد، بازپرسی از مبارک درخصوص علل مرگ عمر سلیمان را خواستار شده بود.
مبارک در آن مصاحبه با بیان مطالبی درباره علل کناره گیری خود از ریاست جمهوری، مدعی شده است که از اسرار مرگ عمر سلیمان اطلاع دارد و اخوان المسلمین سلیمان را تهدید کرده بودند که در صورت کاندیدا شدن برای ریاست جمهوری وی را خواهند کُشت!
در دادخواست مطرح شده از سوی الاقصری آمده است: اظهارات رییس جمهور پیشین (مبارک) بسیار خطرناک است و نباید در قبال آن سکوت کرد. از این رو باید در خصوص پرونده هایی که مسکوت مانده، از جمله موضوع حمله به زندان ها و واقعه جمل (شترسواران میدان التحریر) و مرگ عمر سلیمان رییس پیشین سازمان اطلاعات بررسی دقیق صورت گیرد و با نبش قبر وی، علل دقیق مرگ او مشخص گردد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها